הזמנת תיק מקרקעין, שטר מקרקעין או נסח מקרקעין היסטורי
שירות זה מאפשר להזמין העתקי מסמכים מתיק רישום או מנסח היסטורי סרוק (לא ממוחשב) באמצעות טופס בקשה מקוון הנשלח ישירות לתיבת דואר אלקטרוני ייעודית, ללא צורך בהגעה פיזית ללשכות הרישום.
שירות זה מאפשר להזמין העתקי מסמכים מתיק רישום או מנסח היסטורי סרוק (לא ממוחשב) באמצעות טופס בקשה מקוון הנשלח ישירות ללשכת הרישום, ללא צורך בהגעה פיזית ללשכות הרישום.
פנקסי המקרקעין פתוחים לעיון הציבור, ולכן העתק מנסח היסטורי יינתן לכל דורש באמצעות הטופס המקוון.
עיון במסמכים שפתוחים לעיון הציבור כולו (לדוגמה – שטר חכירה מקורי/רישום הערה לפי תקנה 27 וכדומה) יינתן לכל דורש, באמצעות הטופס המקוון.
מסמכים חסויים בהתאם להוראות תקנה 93 לתקנות המקרקעין (ניהול ורישום), תשע"ב-2011, ששימשו יסוד לרישום יינתנו לבעלי זיקה בלבד, כפי שמפורט בפרק "מסמכים נדרשים".
- טופס בקשה מקוון להזמנת תיק/שטר/נסח היסטורי.
- כל טופס בקשה יכלול הזמנה של תיק או נסח אחד בלבד.
- בעת לחיצה על כפתור "שלח" ישלח הטופס ישירות ללשכת הרישום הרלוונטית. עבור משתמשי שרת הדואר אלקטרוני של google(gmail), לאחר לחיצה על הכפתור "שלח" יקושר טופס הבקשה ללשונית "טיוטות" אשר בתיבת המייל. יש להיכנס ללשונית ולבצע את השליחה באופן יזום מתוך הטיוטה.
- אם הנכם מעוניינים להזמין יותר מתיק או נסח אחד עליכם לשלוח בקשה נפרדת לכל תיק או נסח.
- אם נתקלתם בבעיה בפתיחת הטופס, עליכם למלא אחר ההוראות במדריך.
- אסמכתה לתשלום אגרה.
- כאשר קיים צורך בהוכחת זיקה לפי תקנה 93 לתקנות המקרקעין (ניהול ורישום),התשע"ב-2011. עליכם לצרף גם את המסמכים הבאים:
- טופס "בקשה לקבלת העתקי מסמכים מתיק רישום" חתום ומאומת על ידי עורך דין.
- אם מדובר בחברה, על עורך הדין למלא את הסעיף בטופס המתייחס לבחינת מסמכי תאגיד.
- שימו לב! יש לצרף טופס זה בנוסף על הטופס המקוון.
- העתק רישיון של עורך הדין אשר אימת את חתימת המבקש.
- העתק תעודת זהות של המבקש.
- מסמכים נוספים הנדרשים בהתאם לתקנות ולנהלים המקובלים.
באפשרותכם לשלם את האגרה המתאימה באחת מהדרכים הבאות:
- בשירות התשלומים הממשלתי.
- בעמדות התשלום בלשכות. בשל נגיף הקורונה קבלת הקהל לא מתקיימת כסדרה, למידע נוסף.
- באמצעות שובר תשלום אותו ניתן לקבל בלשכות.
לתשומת לבכם, על תשלומים המשולמים למדינה לא מתווספת לרוב חובת תשלום מע"מ, ולכן, המדינה לא נדרשת להפיק בגינם חשבונית מס (לא קיים רכיב מע"מ).
ניתן לדרוש הכרה בהוצאות אלה לפי העניין ובהתאם לפקודת מס הכנסה.
יש למלא את טופס בקשה להזמנת תיק מקרקעין, שטר מקרקעין או נסח מקרקעין היסטורי, לצרף את המסמכים הנדרשים ולשלוח את הטופס.
- עם קבלת הבקשה בלשכה תישלח הודעה אוטומטית לכתובת הדואר האלקטרוני שצויינה בטופס הבקשה, כי הבקשה התקבלה והועברה לטיפול. אם לא התקבלה הודעה כאמור עליכם לפנות אל מרכז השירות והמידע.
- אישור הבקשה: המסמך או המסמכים המבוקשים יישלחו לכתובת הדואר האלקטרוני שצויינה בטופס הבקשה.
- דחיית הבקשה: אם יימצאו ליקויים בבקשה שהוגשה, יישלח מכתב דחייה עם הנחיות לתיקון, לכתובת הדואר האלקטרוני שצויינה בטופס הבקשה.
שימו לב, במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע בדף המידע לבין הוראות הדין הרלוונטיות יגברו הוראות הדין
מרכז השירות והמידע
שעות מענה טלפוני
בימים א' עד ה' בין השעות 08:00 עד 16:00.
במערכת ניתוב השיחות יש לבחור בשלוחה 1.באפשרותכם לאתר מספר גוש וחלקה באתר האינטרנט של המרכז למיפוי ישראל - המידע באחריותם בלבד.