בקשה לוועדה רפואית להקלות במסים (טופס 169)
שירות זה מאפשר להגיש בקשה לקביעת אחוזי נכות לצורך הקלות במסים, על ידי ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי.
שירות מקוון
מי יכול להגיש את הבקשה
מי שרוצים שתיקבע להם דרגת נכות רפואית, המקנה הקלות במסים באמצעות ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי.
מי שכבר נקבעה להם נכות רפואית המזכה בהקלות במסים יכולים לממש אותן כמפורט:
- הקלות במס הכנסה - באמצעות עריכת תיאום מס בצירוף החלטת הוועדה והפרוטוקול.
- הקלות במס רכישה - באמצעות הגשת בקשה לפטור חלקי ממס רכישה (טופס 2973) בעת הגשת ההצהרה על רכישה.
מה צריכים לצרף לבקשה
- אישור תשלום למוסד לביטוח לאומי.
- מסמכים רפואיים המעידים על המגבלות שבגללן מוגשת הבקשה.
עלות השירות
679 ₪ לוועדה ראשונה.
עלות הוצאות הוועדה משתנה מדי תקופה.
תשלום הוצאות הוועדה
יש לשלם את הוצאות הוועדה באחת מהדרכים הבאות:
- אתר הביטוח הלאומי - באופן מקוון.
- שובר בדואר.
- שובר בבנק.
ניתן לקבל את השובר במשרדי הביטוח הלאומי או מס הכנסה, בשעות קבלת קהל.
איך להגיש את הבקשה
- הגשה מקוונת - יש להיכנס למערכת ועדות רפואיות לפטור ממס.
- הגשה ידנית - יש להדפיס את טופס בקשה לקביעת אחוזי נכות לצורך פטור ממסים ולמלא אותו על פי ההנחיות הרשומות בטופס. יש להגיש את הבקשה בצירוף המסמכים הנדרשים, תאריך הגשת הבקשה יקבע כמועד בו הוגשו כלל המסמכים, טופס 169 מלא ותשלום הוצאות הוועדה. באמצעות אחד מהערוצים הבאים:
- מערכת הפניות המקוונות
- משלוח דואר - למשרד מס הכנסה הקרוב למקום מגורי המבקשים
- משרד - הגשה פיזית במשרד מס הכנסה הקרוב למקום מגורי המבקשים. יש להזמין תור למשרד אליו תרצו להגיע. לא תתאפשר קבלת קהל ללא זימון תור מראש. לזימון תור למשרדי רשות המסים
המשך הטיפול בבקשה
- הבקשה מועברת לוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי, שקובעת את שיעור הנכות הרפואית.
- בסיום עבודת הוועדה ישלח המוסד לביטוח לאומי הודעה למבקשים על החלטת הוועדה.
- רשות המסים תעדכן את ההחלטה במערכותיה, ותשלח הודעה למבקשים על השלכות החלטת הוועדה על זכאותם להקלות במס.
ערעור על החלטת ועדה ראשונה
- ניתן לערער על החלטת הוועדה הראשונה, תוך 45 ימים מיום קבלת ההודעה ממס הכנסה.
- עלות הגשת ערעור 979 ₪.
שימו לב: עלות הוצאות הוועדה משתנה מדי תקופה. יש לשלם את הוצאות הוועדה (בקשה לוועדה ראשונה או ערר) באחת הדרכים הבאות:
- אתר ביטוח לאומי - באופן מקוון.
- שובר בדואר.
- שובר בבנק.
ניתן לקבל את השובר במשרד הביטוח הלאומי או מס הכנסה בשעות קבלת קהל.
שימו לב, במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע בדף המידע לבין הוראות הדין הרלוונטיות יגברו הוראות הדין