הגשת תלונה ליחידה הממשלתית לחופש המידע
השירות מאפשר להגיש תלונה בנושא יישום חוק חופש המידע במשרדי הממשלה ויחידות הסמך שלהם.
שירות מקוון
ליחידה הממשלתית לחופש המידע סמכות לברר תלונות אודות משרדי הממשלה ויחידות הסמך שלהם בעניינים הבאים:
- אי-פרסום דוחות שנתיים ודוחות ממונים במועד.
- אי-פרסום מידע ייזום מכח החוק (הנחיות מנהליות ומידע סביבתי) ללא נימוק כדין.
- אי מתן מענה לבקשה לקבלת מידע במועד שנקבע לכך בחוק.
- דחיית בקשה לקבלת מידע ללא נימוק.
- דרך חישוב האגרות, למעט בנושא של מתן פטור מאגרה.
עליכם לצרף את המסמכים הבאים לטופס התלונה המקוון:
- העתק מבקשת חופש המידע שהוגשה.
- התכתבויות קודמות הנוגעות לבקשה.
- לאחר אישור קבלת התלונה והשלמת המסמכים הנדרשים, התלונה נשלחת להתייחסות המשרד או יחידת הסמך עליהם הוגשה התלונה.
- אם לא ניתנת תשובה למתלונן על ידי המשרד בעקבות פניית היחידה אליה ולחילופין בהיעדר התייחסות לתלונה, נשלחת על ידי היחידה טיוטת החלטה, המורה למשרד לתקן את הליקוי בפעילותו (בדרך כלל על ידי מתן תשובה למתלונן).
- לאחר קבלת התייחסות המשרד או יחידת הסמך לטיוטה, וככל שטרם ניתנה תשובה למתלונן על ידי המשרד, היחידה הממשלתית לחופש המידע מחליטה האם התלונה היא מוצדקת. אם התלונה מוצדקת, היחידה לחופש המידע מורה למשרד בהחלטה כתובה על תיקון הליקוי.
- הפונה מיודע בדבר השלבים ומקבל בסופו של דבר העתק של ההחלטה הסופית.
זמן הטיפול בתלונה: מספר חודשים.
שימו לב, במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע בדף המידע לבין הוראות הדין הרלוונטיות יגברו הוראות הדין
משרד המשפטים
היחידה הממשלתית לחופש המידע
ערוצי יצירת קשר
ערוצים הפעילים בימים א-ה בין השעות 8:00-15:00:
- טלפון: 073-3927069
ערוצים הפעילים 24/7:
- פקס: 02-6467602
- שליחה בדואר: לכתובת ת.ד 34025 ירושלים 91340.