דיווח על הונאה או תקלת כשרות
שירות זה מאפשר לפנות באופן מקוון לרבנות הראשית לדווח על הונאה או תקלה בכשרות.
שירות מקוון
הרבנות הראשית לישראל מאפשרת לכל אזרח לדווח על הונאת או תקלת כשרות בבתי האוכל.
מה צריך לצרף לדיווח
- יש לצרף את שם בית העסק וכתובתו.
- רצוי לציין בפרטי האירוע את היום, התאריך והשעה בה נתקלתם בבעיה וכן פרטים נוספים רלוונטים.
- צילומים המתעדים את הבעיה עליה דיווחתם.
על מה אפשר לדווח
- בית העסק מוצג ככשר בכתב ללא תעודת הכשר מהרבנות (שלט, עיתון, פלייר ועוד).
- בית העסק מציג מסמך או תעודה מגוף פרטי המציג את המקום ככשר ללא שיש בידי בעל העסק תעודת הכשר מהרבנות המקומית.
- תעודת ההכשר המוצגת אינה בתוקף.
- בית העסק נתפס כשהוא עובד בשבת או במועדי ישראל.
- בית העסק קלט תוצרת החשודה כלא כשרה.
- נראה שהמשגיח נעדר באופן בלתי סביר מבית העסק.
- בית העסק מציע למכירה מוצרים שאינם נושאים ציון כשרות של רבנות מוסמכת.
- תהליכי הייצור בבית העסק בניגוד לנוהל או להלכה.
- מוצר או תווית הנושא את המילה ''כשר'' ללא כשרות הרבנות הראשית.
הגשת הבקשה
יש למלא את הטופס המקוון לדיווח על תקלה או הונאה בכשרות (קישור), לצרף פרטים רלוונטים נוספים תמונות (אם יש), ולבצע "שליחה" בסיום התהליך.
שימו לב, במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע בדף המידע לבין הוראות הדין הרלוונטיות יגברו הוראות הדין