תלונה לנציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים
שירות זה מאפשר לכם לפנות אל נציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים, כשעולה חשש לרשלנות, לאי-מקצועיות או להתנהגות לא ראויה של בעלי מקצוע רפואי או במוסד רפואי (כגון: רופאים, רופאי שיניים, אחיות, מיילדות, פיזיותרפיסטים, רוקחים, מוסדות גריאטריים, מרפאות בריאות הנפש ועוד).
מי יכול להגיש תלונה
- כולם (בשמם או בשם אחרים).
- הנציבות רשאית לפתוח בחקירה בעקבות ידיעה תקשורתית או תביעה אזרחית.
מה צריכים לצרף לתלונה
- פרטים מזהים (שם מלא, מספר מזהה) של המתלוננים ושל הנפגעים. אין הכרח שהמתלוננים והנפגעים יהיו אותם בני אדם.
- דרכים ליצור קשר עם הפונים – מספר טלפון סלולרי, כתובת דואר אלקטרוני, כתובת מגורים או כתובת למשלוח דואר רגיל.
- פרטים לגבי האירוע – על הפגיעה עצמה, על הנפגעים, מה הייתה השתלשלות האירועים, מי היו אנשי הצוות המעורבים בפרשה וכל פרט רלוונטי אחר שיכול לעזור בבירור.
- מסמכים רפואיים רלוונטיים למקרה.
- אם הפונים אינם הנפגעים, יש להביא ייפוי כוח מאת הנפגעים, צו ירושה או צו קיום צוואה.
השירות ניתן ללא עלות
הערות
- חשוב לדעת כי כחלק מבירור התלונה, שם המתלונן יועבר לגוף או לגורם עליו אתם מתלוננים ואין מדובר בדיווח אנונימי. עם זאת, אם תרצו לשמור על אנונימיות, חשוב שתציינו זאת במפורש בעת הגשת התלונה.
- הטופס כתוב בלשון זכר, אך פונה לשני המינים גם יחד.
יש למלא את טופס הגשת התלונה המקוון, לצרף את המסמכים הנדרשים ולהגיש את התלונה באופן מקוון.
המשך הטיפול בבקשה ובדיקת מצב הטיפול בתלונה
- המענה הראשוני לבקשה יתקבל תוך שבועיים.
- פנייה שתתקבל בכתב, תיבחן ותיקלט במערכת הממוחשבת.
- הפונים יקבלו אישור קבלה או הודעה כי התלונה הועברה לגורם מטפל אחר.
- מידע רלוונטי ייאסף והתלונה תבורר בדרכים השונות העומדות לרשות הנציב.
- משך הטיפול בתלונה הוא כ-3 חודשים.
כיצד ניתן לבדוק את מצב הטיפול בתלונה
כדי לבדוק מה מצב הטיפול בפנייתכם, תוכלו לפנות ל"קול הבריאות", מוקד השירות הטלפוני של משרד הבריאות, בטלפון 5400* או 08-6241010.
כשאתם פונים למוקד חשוב שיהיה בידיכם מספר הפנייה.
איך מעדכנים את הפנייה או התלונה
כל מי שהגיש תלונה יכול לעדכן את פנייתו או את תלונתו.
את התלונה ניתן לעדכן רק לאחר קבלת מספר תלונה או מספר פנייה. מספר התלונה או הפנייה, ישלח לפונה עד כשבועיים מיום הגשת התלונה.
יש להיכנס לטופס עידכון התלונה המקוון, וללחוץ על הכפתור: "עדכון פניה/ תלונה קיימת" למלא את הטופס לצרף את המסמכים שברצונכם להוסיף ולהגישו באופן מקוון.
דרכים נוספות להגשת התלונה ולעדכון תלונה קיימת
ניתן להגיש את התלונה גם בדרכים אלו:
טלפונית
ניתן להתקשר למוקד קול הבריאות, בטלפון שמספרו 5400* או 08-6241010.
טופס מקוון
יש לשלוח את התלונה באמצעות טופס מקוון
דואר
יש לשלוח מכתב בדואר רגיל לכתובת: נציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים, משרד הבריאות, רחוב ירמיהו 39, תיבת דואר 1176 ירושלים, מיקוד 9101002
פקס
יש לשלוח את התלונה באמצעות פקס למספר: 02-5655964
שימו לב, במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע בדף המידע לבין הוראות הדין הרלוונטיות יגברו הוראות הדין
משרד הבריאות
קול הבריאות - מוקד שירות טלפוני
טלפון נוסף: 08-6241010
שעות מענה טלפוני
ימים א' עד ה' בין השעות 08:00 עד 18:00
ימי ו' וערבי חג בין השעות 08:00 עד 13:00
בימי חול המועד (סוכות ופסח) בין השעות 08:00 עד 14:00כתובת למשלוח דואר: ירמיהו 39, ירושלים, מיקוד: 9101002, ת"ד: 1176