הגשת תלונה על התנהלות בתחבורה ציבורית
שירות זה מאפשר להגיש תלונה על שירות לקוי או פוגעני בקווי תחבורה ציבורית, רכבת ישראל, הרכבת הקלה ומוניות.
במידה והינכם אנשים עם מוגבלות ונתקלתם בקושי במילוי הטופס, באפשרותכם למלא טופס מונגש
בהגשת תלונה יש לציין את הפרטים הבאים
- פרטים מלאים של המתלונן או המתלוננת: מספר זהות, כתובת למשלוח דואר וטלפון נייד לבירורים.
- פרטי האירוע: מקום, תאריך ושעה.
- תיאור קצר של האירוע ומסמכים רלוונטיים כגון: חשבונית, קבלות על הוצאות שנגרמו כתוצאה מהאירוע, תכתובות קודמות וכדומה.
מוניות
- מספר הרישוי או מספר הרישיון של המונית אשר מופיע על ה"כובע" שעל גג המונית ועל הדלת האחורית.
- פרטי בעל המונית אשר מופיעים בלוחית הזיהוי שברכב.
- מספר הקו, במקרה שהתלונה נוגעת למונית שירות.
אוטובוסים
- מספר הרישוי של האוטובוס, פרטי הנהג ומספר הקו.
רכבת ישראל או הרכבת הקלה
- תאריך, מוצא ויעד, שם תחנת העלייה, משך המתנה, מספר הרכבת, שעת הנסיעה ברכבת.
אין להגיש תלונה במקרים הבאים
- תלונה על העניין נדונה או הוכרעה בבית משפט.
- תלונות המטופלות במקביל במשרד מבקר המדינה, במשטרה או ברשות ציבורית אחרת.
- תלונה שהוגשה לאחר יותר מחודשיים מיום האירוע.
- משרדנו אינו מטפל בדרישות של פיצוי כספי ממפעילי התחבורה הציבורית, כגון חברת האוטובוסים.
הערות
- ערעור על דרישת תשלום תעריף מוגדל יוגש בתוך 60 יום בלבד ממועד האירוע.
- תלונות אנונימיות לא יטופלו.
- במקרה שהתלונה תעבור להליך חקירתי, מגישי התלונה יתבקשו להגיע ולתת עדות בבית משפט.
- עורך דין הפונה בשם מתלונן, חייב לצרף ייפוי כוח מתאים. פניות ללא ייפוי כוח לא יטופלו.
- כאשר מדובר בתלונה על נהג שביצע עבירה או פגע ברכב, יש לפנות למשטרה או לחברת הביטוח, במקרה הצורך.
- טופס מקוון
- טופס מקוון מונגש לאנשים עם מוגבלות
- דואר אלקטרוני: [email protected]
- פקס: 03-6849876
- רחוב בנק ישראל קרית הממשלה, בניין ג'נרי 1, ת.ד. 867, ירושלים.
במידה והינכם אנשים עם מוגבלות ונתקלתם בקושי במילוי הטופס, באפשרותכם למלא טופס מונגש
שימו לב, במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע בדף המידע לבין הוראות הדין הרלוונטיות יגברו הוראות הדין
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית
המוקד הטלפוני תחבורה ציבורית
ימים א' - ד'
05:30 בבוקר ועד 01:30 אחר חצות
יום ה' – ו'
05:30 בבוקר וברצף עד ליום שישי, שעה לפני כניסת שבת
מוצאי שבת וחג
שעה לאחר צאת שבת / חג וברצף עד ליום ראשון
שפות מענה טלפוני: עברית, ערבית, אנגלית ורוסית.