משרד המשפטים
תשלום אגרה שנתית לעמותה
שירות זה מאפשר לעמותה רשומה לשלם את האגרה השנתית.
כל עמותה הרשומה ביחידת העמותות חייבת בתשלום אגרה, פעם בשנה קלנדרית (מה-01.01 עד ל-31.12).
בהתאם לתקנות העמותות (אגרות), תשנ"ח- 1998:
עמותות בשנתיים הראשונות שלאחר שנת ההתאגדות ועמותות אשר דיווחו באופן מקוון שמחזורן הכספי בשנת 2023, לא עלה על 300 אלף ₪- ישלמו אגרה שנתית מוזלת (בשנת 2025 הסכום עומד על 172 ₪). על מנת שהסכום המוזל יתעדכן על העמותה להגיש דיווחים שנתיים מקוונים לשנת 2023.
עמותות שמחזורן הכספי עולה על 300 אלף ₪ - ישלמו אגרה שנתית, כמפורט:
עד ליום 31.03: תשלום אגרה מופחתת (בשנת 2025 הסכום עומד על 1,306 ₪).
מיום 01.04: תשלום אגרה בתעריף רגיל ( בשנת 2025 הסכום עומד על 1,734 ₪).
ניתן לקבל פטור עבור השנים 2017-2019 - עמותה שבשנה עבורה היא מבקשת פטור, התקציב השנתי אינו עולה על 300 אלף ₪ ואינה משלמת שכר ותשלומים עבור ביצוע עבודה, למעט תשלום עבור רו"ח לעריכת הדוח הכספי, יכולה לבקש פטור מאגרה, בכפוף להגשת תצהיר חתום, כדלקמן:
שני חברי ועד העמותה המכהנים כיום , יחתמו על תצהיר לפטור מאגרה שנתית בפני עורך דין.
לשלוח באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected] או לפקס מספר: 02-6462548.
- החל משנת 2020 הפטור מתשלום אגרה בוטל, וכל עמותה נדרשת לשלם את האגרה השנתית.
- עמותות שהגישו דיווחים מקוונים לשנת 2023, והמחזור הכספי של העמותה אינו עולה על 300,000 ש"ח, יידרשו לשלם תעריף מוזל בסך של 172 ש"ח.
- עמותה ששילמה אגרה מלאה לשנת 2025, טרם הגשת הדיווחים המקוונים לשנת 2023, לאתהיה זכאית לקבל החזר אגרת היתר ששולמה.
לתשומת ליבכם:
- האגרה מתעדכנת אחת לשנה בהתאם למדד.
- על תשלומים למדינה לא מתווספת לרוב חובת תשלום מע"מ, ולכן, המדינה לא נדרשת להפיק עבורם חשבונית מס (לא קיים רכיב מע"מ).
- ניתן לדרוש הכרה בהוצאות אלה, לפי העניין ובהתאם לפקודת מס הכנסה.
- תשלום אגרה שנתית עבור חברה לתועלת הציבור מתבצע ביחידת החברות לתשלום.
העברת חובות האגרה למרכז לגביית קנסות (מג"ק)
- אם העמותה לא הסדירה תשלום חובות אגרה שנתית, יכולה יחידת אכיפה ובקרה להעביר את חובותיה למג"ק.
- לפני העברת החובות למג"ק, יישלח לכתובת העמותה מכתב המתריע על כך.
- לאחר העברת החובות למג"ק לא ניתן יהיה לבצע שינוי בתעריף האגרה.
- בסמכות המג"ק, הפועל תחת רשות האכיפה והגבייה, לפעול לגביית החובות בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו לפי פקודת המיסים (גביה), ובכלל זה: הטלת עיקולים על נכסים, והטלת הוצאות הגבייה על העמותות. אם חובות העמותה עברו למג"ק, עליכם לפנות למוקד השירות של רשות האכיפה והגבייה:
- 35592* לחיוג מטלפון סלולרי.
- 073-2055000 לחיוג מטלפון קווי.
- המוקד פעיל בימים א עד ה, בין השעות 08:00-16:00.
עליכם לשלם את האגרה השנתית בדרכים הבאות בלבד:
תשלום באופן מקוון – מומלץ:
- היכנסו למערכת המקוונת.
- הקלידו את מספר העמותה.
- סמנו את השנה או השנים לתשלום ומלאו את פרטי המשלמים.
- באפשרותכם לבחור תשלום באחת מהדרכים הבאות:
- כרטיס אשראי (ניתן לשלם עד 18 תשלומים בקרדיט).
- באמצעות אפליקציות GOOGLE PAY, APPLE PAY, MAX בשרת התשלומים למשלמים בטלפון נייד.
- העברה בנקאית - דרך האתר של יחידת העמותות (לעמותות שיש להן הסכם עם הבנק בו מנוהל החשבון).
- ביצוע תשלום האגרה השנתית באתר האינטרנט, מסתיים רק לאחר קבלת אישור התשלום.
- תשלום האגרה יתעדכן תוך 2 ימי עסקים - לבדיקת עדכון תשלום האגרה.
- באפשרותכם להפיק מחדש עותק של אישור התשלום.
תשלום באמצעות בנק הדואר
עליכם לגשת לכל אחד מסניפי דואר ישראל ולשלם את האגרה באחת מהדרכים הבאות:
- באמצעות הצגת מספר העמותה, ללא צורך בשובר תשלום.
- במזומן.
- בהמחאה (צ'ק).
להזמנת תור באינטרנט לסניף הדואר.
הסדרת עדכון תשלום
אם תשלום האגרה לא עודכן תוך 8 ימים מיום התשלום:
- עליכם לשלוח הודעה באמצעות דואר האלקטרוני לכתובת: [email protected] או בפקס מספר: 02-6462548.
- לצרף אישור על ביצוע תשלום ולציין את מספר העמותה.
לתשומת לבכם, על תשלומים המשולמים למדינה לא מתווספת לרוב חובת תשלום מע"מ, ולכן, המדינה לא נדרשת להפיק בגינם חשבונית מס (לא קיים רכיב מע"מ).
ניתן לדרוש הכרה בהוצאות אלה לפי העניין ובהתאם לפקודת מס הכנסה.
- זמני תשלום האגרה השנתית ותעריפי התשלום הם על פי חוק.
- אין ליחידת העמותות סמכות לאשר בקשות להארכת מועד התשלום המופחת, או לשנות את שיעורי האגרה הקבועים בחוק.
עמותה בפירוק
- כל עוד העמותה היא בסטאטוס "פעילה" במרשמי יחידת העמותות, היא חייבת בתשלום אגרה.
- גם עמותה הנמצאת בהליכי פירוק מרצון חייבת בתשלום אגרה שנתית, כל עוד לא חוסלה.
- כדי שעמותה שנמצאת בהליכי פירוק, תקבל פטור מאגרה שנתית (עמותה שהחלה בהליך פירוק לפני שנת 2020), עליה להצהיר באמצעות שני חברי ועד, בפני עורך דין על קיום שני התנאים המצטברים הבאים:
- תקציבה השנתי איננו עולה על 300,000 ₪.
- היא אינה משלמת שכר ותשלומים עבור ביצוע עבודה, חוץ משכר המשולם לבעל מקצוע לצורך ביצוע הוראות חוק העמותות. למשל: שכר רואה חשבון.
- בנוסף לעמידה בשני התנאים המצטברים האלו, על שני חברי הוועד לחתום על תצהיר לפטור מאגרה שנתית בפני עורך דין.
- את התצהיר החתום יש לשלוח באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected] או בפקס מספר: 02-6462548. התצהיר ניתן לשימוש לחובות עבור אגרות לשנים 2013 2019 בלבד.
לתשומת ליבכם: רצוי שעמותה שאינה פעילה, תפעל לפירוקה או למחיקתה מרצון.
שימו לב, במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע בדף המידע לבין הוראות הדין הרלוונטיות יגברו הוראות הדין
משרד המשפטים
רשות התאגידים
ערוצי יצירת קשר יחידת העמותות
מרכז השירות והמידע: ערוצים הפעילים בימים א-ה בין השעות 8:00-16:00:
- טלפון: *5601, למחייגים מחו"ל: 972-8-6831680. יש לבחור בשלוחה 2
- מענה אנושי ב-WhatsApp - 0504043362
- מענה בצ'אט אנושי
ערוצים נוספים:
- פנייה מקוונת למרכז השירות והמידע
- דואר אלקטרוני: [email protected], מייל זה כולל אישור קבלה אוטומטי.
- פקס: 02-6462548
- פנייה בפייסבוק