הגשת תלונה על מעסיקים בשל הפרת חוקי עבודה
שירות זה מאפשר לעובדים להגיש תלונה על מעסיקים, גם באופן אנונימי, במקרה של חשד להפרה של חוקי עבודה.
נושא חישוב וזכאות לתגמולי המילואים הינו בסמכות המוסד לביטוח לאומי. למידע נוסף
לפניות בנושא אי תשלום תגמולי מילואים והפרשי תגמולי מילואים, ניתן להגיש תלונה במינהל הסדרה ואכיפה.
לפניות בנושא אי תשלום תגמולי מילואים והפרשי תגמולי מילואים, ניתן להגיש תלונה במינהל הסדרה ואכיפה.
תלונה היא תחילת הליך עונשי – פלילי או מינהלי, שמטרתו להרתיע באמצעות ענישה פלילית או מינהלית, מעסיקים שעברו על הוראות חוקי העבודה השונים, הנמצאים בסמכות מינהל הסדרה ואכיפה במשרד העבודה.
מי יכול להגיש את התלונה
- כל מי שרוצים להגיש תלונה על מעסיקים, במקרה של חשד להפרה של חוקי עבודה.
- ניתן לבקש שהתלונה תהיה אנונימית וששם העובדים או המתלוננים לא ייחשף.
מה צריכים לצרף לתלונה
בפנייתכם אנא ציינו את הפרטים הבאים:
- שם ושם משפחה.
- טלפון להתקשרות.
- פרטי המעסיקים (שם העסק, כתובת, שם המנהלים וטלפונים).
- פירוט מקוצר של מהות התלונה.
השירות ניתן ללא עלות
איך מגישים את התלונה
יש למלא את הטופס הגשת תלונה על מעסיק בשל הפרת חוקי עבודה באופן מקוון ולשלוח.
ניתן גם להגיש תלונה באחד מהערוצים הבאים:
- טלפון - יש להתקשר לאחד ממספרי הטלפון הבאים: 03-7347839, 03-7347840, 03-7347849, 03-7347850 או 2570*.
- דואר אלקטרוני - ניתן לשלוח לכתובת: [email protected]
המשך הטיפול בתלונה
- העובדים המתלוננים יעידו בפני מפקחי עבודה.
- במידת הצורך יידרשו העובדים המתלוננים להעיד בבית הדין לעבודה.
- במהלך החקירה ובהתאם לבקשה מפורשת, ניתן לשמור על אנונימיות הפונים (בכפוף לנסיבות).
הערות
- ההליך נועד להביא את המעסיקים לקיום חוקי העבודה ולשמירתם ולמניעת עבירות אחרות או חוזרות.
- ההליך לא נועד למטרות הבאות:
- להחזיר את המצב לקדמותו.
- להביא לפיצוי העובדים המתלוננים.
- לזכות אותם בסעד כספי או הצהרתי.
- ניתן לפנות במקביל גם לבית הדין האזורי לעבודה, על מנת למצות את זכויות העובדים בהליך אזרחי. שני ההליכים מקבילים ויש להם מטרות שונות.
- משרד העבודה אינו צד בתביעות אזרחיות ואינו עוסק בהגשת תביעות בשם העובדים או המעסיקים.
שימו לב, במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע בדף המידע לבין הוראות הדין הרלוונטיות יגברו הוראות הדין
משרד העבודה
מינהל הסדרה ואכיפה – הגשת תלונה
דואר אלקטרוני: [email protected]
שעות מענה טלפוני
מענה טלפוני אנושי ניתן בימים א' עד ה', בין השעות 9:00 עד 16:00.