סימני מסחר - הגשת בקשה לרישום סימן מסחר
שירות זה מאפשר להגיש בקשה לרישום סימן מסחר או סימן שירות.
השירות ניתן עבור מבקשים ישראלים או מבקשים מחוץ לארץ, בתנאי שיש להם כתובת להתכתבות בארץ או שהם מיוצגים על ידי עורכי דין מקומיים.
אין חובה בצירוף מסמכים בעת הגשת הבקשה באמצעות המערכת המקוונת, עורכי דין ותאגידים מחוייבים להגיש בהגשה מקוונת אך ההגשה המקוונת זמינה גם למבקשים פרטיים שאינם מיוצגים על ידי עו"ד, מבקשים פרטיים שבוחרים להגיש בנייר מחוייבים לצרף את המסמכים הבאים:
- בקשה להגשת סימן מסחר – מיועד למבקשים שאינם תאגיד ואינם עורכי דין או עורכי פטנטים.
- אישור על תשלום האגרה.
עליכם לשלם אגרת הגשת בקשה לרישום סימן מסחר באמצעות אתר ההגשה המקוון של מחלקת סימני מסחר בבחירת פנייה "הוספת בקשה חדשה" כאשר בסוף התהליך המערכת תפנה אתכם אוטומטית למערכת התשלומים.
רק אם הגשתם את הסימן כאדם פרטי ללא מיופה כוח תוכלו לשלם באחת מהדרכים הבאות:
- באמצעות שירות התשלומים הממשלתי בבחירת אגרת "הגשת בקשה לרישום סימן מסחר בסוג טובין אחד לפי סעיף 7 לפקודה". עליכם לשלם אגרת הגשה לפי כל סיווג המתבקש לרישום. ניתן לברר באמצעות פנייה למחלקת סימני מסחר (קישור ליצירת קשר) את הסוגים הרלוונטיים.
- בדואר ישראל באמצעות שובר תשלומים אותו ניתן להשיג במזכירות המחלקה.
לתשומת לבכם, על תשלומים המשולמים למדינה לא מתווספת לרוב חובת תשלום מע"מ, ולכן, המדינה לא נדרשת להפיק בגינם חשבונית מס (לא קיים רכיב מע"מ).
ניתן לדרוש הכרה בהוצאות אלה לפי העניין ובהתאם לפקודת מס הכנסה.
להלן:
- עליכם להיכנס לאתר ההגשה המקוון של מחלקת סימני מסחר.
- עליכם לבחור ב-"כניסה עם הזדהות לאומית או כרטיס חכם". שם יהיה ניתן לבחור בין האופציות השונות להזדהות.
- עליכם להקיש את שם המשתמש והסיסמה שברשותכם.
- אם אין לכם שם משתמש או סיסמה אנא בחרו באפשרות "ליצירת משתמש חדש" ומלאו את פרטיכם.
- עליכם לבחור ב"הגשת בקשה חדשה".
- במהלך ההגשה תתבקשו להזין את פרטי הסימן, במידה ומדובר בסימן מעוצב יש להכין מראש דמות דיגיטלית בפורמט JPEG אותה תתבקשו להעלות למערכת ההגשה, בהמשך תתבקשו להזין את פרטי המבקשים ומיופי הכוח.
- בסוף התהליך תופנו לשירות התשלומים הממשלתי בו תוכלו לשלם עבור השירות המבוקש.
- אישור שליחה ואישור קליטת סל ישלחו אליכם בדואר אלקטרוני.
רשות הפטנטים, מחלקת סימני מסחר
אגודת ספורט הפועל 1
הגן הטכנולוגי, בניין מספר 5
מלחה, ירושלים, 9695101
- לאחר קליטת הפנייה במערכת יועבר הטיפול בה למזכירות מחלקת סימני מסחר שם תיבדק תקינות הבקשה.
- במידת הצורך המחלקה תיצור איתכם קשר להשלמת פרטים או ביצוע תיקונים בבקשה.
- לאחר סיום הטיפול על ידי המזכירות תקבלו אישור על הגשת הבקשה והבקשה תמתין בתור לבחינה.
- בעת הבחינה תבדק כשרות הסימן לרישום בהתאם להוראות פקודת סימני מסחר.
דו"ח בחינה יועבר אליכם עם תום הבחינה.
שימו לב, במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע בדף המידע לבין הוראות הדין הרלוונטיות יגברו הוראות הדין
משרד המשפטים
רשות הפטנטים
סימני מסחר
שעות מענה טלפוני
ימים א' עד ה' בין השעות 8:30 עד 13:30
לאתר סימני מסחר