הגשת תצהיר לבית משפט
תצהיר הוא מסמך בכתב אשר בא להחליף עדות בבית משפט, לצורך הוכחת ו/או חיזוק טענה עובדתית אותה טוען המצהיר. הגשת תצהיר נעשית על פי התקנות, או בהתאם להחלטה שיפוטית, או ביוזמת מגיש בקשה כדי לחזק טענה מטענותיו.
מסמך התצהיר מחולק לשניים, חלק עליון ימולא בידי המצהיר ובשמו והוא מהווה הצהרת המצהיר בסופה הוא חותם.
חלקו התחתון של התצהיר מהווה אישור כי המצהיר זוהה והוזהר בידי המורשה*.
*מורשה: עורך דין, מזכיר ראשי, מנהל מדור בבית משפט.
מסמך המיועד לשימוש להליך משפטי יכול להיות מאושר בידי עורך דין, מזכיר ראשי, סגן מזכיר ראשי או מנהל מדור.
מסמך המיועד לשימוש שלא להליך משפטי יכול להיות מאושר בידי עורך דין, מזכיר ראשי או סגן מזכיר ראשי.
תצהיר ללא אישור מוסמך על גביו איננו תקף.
מסמכים נדרשים
לאישור תצהיר במזכירות בית המשפט, על המצהירים להופיע פיזית בפני המורשה, עם תעודת זהות או דרכון בתוקף בלבד.
עלות השירות
בדרך כלל אישור תצהיר כרוך בתשלום אגרה בהתאם לתקנות בתי משפט (אגרות).
לצורך בירור אם התצהיר המבוקש אישור עולה אגרה וסכום האגרה בו יש לפנות למרכז המידע בטל: 077-2703333.
הערות
לרשותכם עומד מרכז מידע טלפוני, בו ניתן לקבל מידע כללי וכן מידע אודות תיקים המתנהלים בבתי המשפט על ערכאותיהם השונות.
לקבלת השירות יש לפנות למרכז המידע בטלפון 077-2703333.
במזכירות בית המשפט ניתן להגיש תצהיר באחת משתי דרכים:
- להגיע עם טופס התצהיר שנרשם בידי המצהיר ובשמו.
- לקבל טופס תצהיר, ולכתוב את ההצהרה על גביו.
לאחר מכן, יופנה המצהיר למורשה אשר מוסמך לאשר את התצהיר.
שימו לב, במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע בדף המידע לבין הוראות הדין הרלוונטיות יגברו הוראות הדין
הרשות השופטת
מוקד מידע רב ערוצי
- טלפון: 3852*, 077-2703333
- נציג שירות צ'אט Online
- שעות פעילות המוקד:
- ימים א' עד ה' 08:00-17:00
- ימי ו', ערבי חג, חול המועד 08:00-12:30
- חדש - שירות וואצאפ 050-6255727
- נציג שירות - בשעות הפעילות.
- מענה דיגיטלי - בשאר הימים והשעות.
- חדש - זימון תור טלפוני לתמיכה טכנית.
- יש לבחור תור למוקד, ותאריך ושעה רצויים.
- נציג מהמוקד יתקשר בזמן שנקבע.
- כתובת דואר אלקטרוני: [email protected]