בקשה לרישום במרשם ההנדסאים והטכנאים המוסמכים
שירות זה מאפשר להנדסאים ולטכנאים מוסמכים להגיש בקשה לרישום במרשם ההנדסאים והטכנאים המוסמכים.
הרישום במרשם ההנדסאים והטכנאים המוסמכים מתבצע על ידי רשם ההנדסאים והטכנאים המוסמכים ובהנחיית ועדת ההסמכה.
חובה להירשם במרשם כדי לעסוק בתחום.
תהליך הרישום והתנאים המלאים מפורטים בנוהל רישום במרשם ההנדסאים והטכנאים המוסמכים.
מי יכול להגיש בקשה לרישום
- הנדסאים או טכנאים מוסמכים העומדים בתנאי הזכאות המפורטים בנוהל הרישום שפרטיהם אושרו על ידי המוסד הלימודי.
- טכנאים מוסמכים או הנדסאים בוגרי מוסד לימודי בחו"ל
- בקשתם תבחן בפני וועדה מייעצת מטעם ועדת ההסמכה.
- פרטים מלאים על הוועדה ישלחו בזימון לדואר האלקטרוני.
- אמות המידה לרישום לבוגרי מוסדות לימוד בחו"ל.
מה צריך לצרף לבקשה
- דיפלומה – תעודת סיום.
- גיליון ציונים.
- צילום תעודת זהות כולל ספח
בוגרי מוסד לימודי בחו"ל
- צילום תעודת זהות כולל ספח.
- צילום של גיליון הציונים ותוכנית הלימודים עם תרגום נוטריוני.
יש להביא את המסמכים המקוריים לוועדה.
משרד העבודה מאפשר לעולים חדשים להיעזר בשירותי תרגום של מסמכים.
- שירותי התרגום יכולים להימשך כ-45 יום ולהאריך את משך הטיפול בבקשה.
- ניתן לפנות למוקד כדי לקבל מידע נוסף ולהגיש בקשה לתרגום.
- מידע עבור עולים חדשים ותושבים חוזרים.
איך מגישים את הבקשה
יש למלא בקשה לרישום במרשם ההנדסאים והטכנאים המוסמכים, לצרף את המסמכים הנדרשים ולשלוח באופן מקוון.
זמן הטיפול בבקשה
- בתוך 45 ימי עסקים רשם ההנדסאים והטכנאים המוסמכים יטפל בבקשה.
- בתוך 30 ימי עסקים ממועד הוועדה, תטופל בקשת בוגרי מוסד לימודי ממדינת חוץ.
עלות הרישום
- מיד לאחר אישור הבקשה תתקבל בדואר האלקטרוני דרישה לתשלום אגרת הרישום.
- סכום האגרה: 97 ₪.
- יש לבצע את התשלום בשירות התשלומים הממשלתי.
בקשה לעיון מחדש על החלטת הרשם או ועדת ההסמכה
ניתן להגיש בקשה לעיון מחדש על החלטת הרשות המנהלית הראשונה.
יש להקפיד על מילוי הטופס בהתאם להנחיות.
ערעור על החלטת הרשם או על ועדת ההסמכה
- ניתן להגיש עתירה מנהלית על החלטת הרשות המנהלית.
- העתירה תוגש לבית משפט לעניינים מנהליים שבאזור שיפוטו ניתנה ההחלטה.
- הגשת הערעור לא תאוחר מ-45 יום מיום קבלת ההחלטה או מיום שנודע עליה, לפי המוקדם.
הוראות החוק הרלוונטיות
חוק ההנדסאים והטכנאים המוסמכים, תשע"ג-2012
תקנות רישוי וייחוד הפעולות, תשכ"ז-1967
תקנות ההנדסאים והטכנאים המוסמכים (אגרות), התשע"ח-2018
הוראות חוק בתי משפט לעניינים מנהליים, התש"ס-2000
תקנות בתי משפט לעניינים מנהליים (סדרי דין), תשס"א-2000
על מנת להגיש בקשה להחזר כספי עבור כפל תשלום אגרה יש לפעול לפי השלבים הבאים:
- יש לצרף מכתב שמסביר את השתלשלות העניינים ומפרט את הסיבות לבקשת ההחזר.
- אופן התשלום:
- אם האגרה שולמה פעמיים בסניף דואר, יש לשלוח את האגרה המקורית המשולמת למשרדי המחלקה לרישום הנדסאים וטכנאים מוסמכים - לכתובת: רחוב בנק ישראל 5, ירושלים תיבת דואר 3166, מיקוד 9103101, אגף בכיר לאסדרת עיסוקים, המחלקה לרישום הנדסאים וטכנאים מוסמכים, לידי גברת דנה סופר.
- לחילופין, ניתן להגיע למוקד קבלת הקהל בכתובת: רחוב הסיבים 47 קומה 3, פארק ינאי, פתח תקווה. שעות קבלת הקהל: ימים א' עד ה' מהשעה 08:00 עד 16:00.
- אם האגרות שולמו בשירות התשלומים הממשלתי, יש לצרף כל אישור רלוונטי המוכיח תשלום כפול. ללא צירוף אישורים מתאימים לא ניתן יהיה לקבל החזר.
3. יש למלא את סעיפים 1-4 בטופס דרישה להחזר תשלום אגרת רישום.
4. יש לצרף צילום צ'ק או אישור ניהול חשבון בנק עדכני (עד 3 חודשים אחורה), המאמת את פרטי חשבון הבנק של מבקשי ההחזר.
5. יש לשלוח את המסמכים בדואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]
6. לאחר קבלת המסמכים הנדרשים, הבקשה תועבר לבחינת המחלקה ותשובה תתקבל באמצעות הדואר האלקטרוני.
שימו לב, במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע בדף המידע לבין הוראות הדין הרלוונטיות יגברו הוראות הדין
משרד העבודה
המחלקה לרישום הנדסאים וטכנאים מוסמכים
שעות מענה טלפוני
ימים א' עד ה', בין השעות 8:00 עד 16:00