טיפולי שיניים לזכאי סל שיקום בבריאות הנפש
השירות מאפשר לזכאי סל שיקום בבריאות הנפש, לקבל מידע על קבלת טיפולי שיניים ללא עלות.
משתקמים המקבלים שירותים כחלק מסל שיקום, על-פי חוק שיקום נכי נפש בקהילה, התש"ס, 2000 יכולים לקבל את הטיפולים הבאים:
- טיפולים מניעתיים ומשמרים אינה מוגבלת בזמן וכל בקשה תאושר לפי הצורך הטיפולי:
- הדרכה להיגיינה אוראלית פעם ברבעון.
- סילוק אבנית והקצעת שורשים.
- הפנייה למומחה למחלות חניכיים במקרים שמצריכים טיפול בחניכיים.
- סילוק עששת.
- סתימות.
- סתימות בשיניים חותכות ובניבים לפי סתימות מורכבות.
- טיפולי שורש.
- חידוש טיפולי שורש.
- עקירות.
- מבנה מיידי.
- טיפולים משקמים היא חמש שנים מסיום הטיפול הקודם:
- תותבות שלמות וחלקיות.
- כתרים זמניים.
- כתרים קבועים מחרסינה - עד 5 כתרים בכל לסת.
- שני שתלים לעיגון תותבת בלסת תחתונה.
- טיפולים מיוחדים, מורכבים או בהרדמה ניתנים אם יש צורך בטיפול מיוחד או בהרדמה בבתי החולים והמרפאה בקהילה לא יכולה לטפל. לצורך טיפולים אלו המרפאה בקהילה מתבקשת למלא טופס הפנייה למרפאת מומחים, המטופל מתאם תור באחד מבתי החולים שבהסדר עם משרד הבריאות. אם יש צורך בהרדמה על המטופל להמציא אישור רפואי ולקבל טופס 17 מקופת החולים המבטחת.
השירות ניתן ללא עלות
הערות
במקרים חריגים יינתן אישור לטיפול מוקדם יותר על-ידי מרכז השירות באגף לבריאות השן. ניתן להעביר פנייה לאגף באמצעות מוקד "קול הבריאות".
- פונים הזקוקים לטיפול שיניים יופנו באמצעות קופת חולים, בית חולים או גורם מפנה אחר לוועדת סל שיקום מחוזית.
- פונים הנמצאים במערך השיקום יופנו באמצעות מסגרת השיקום לוועדת מעקבים לבדיקת זכאות (לפי הצורך הטיפולי והשיקומי).
- יש להגיע לוועדות עם הטפסים הרלוונטיים, המופיעים באתר משרד הבריאות, חתומים על-ידי גורם רפואי וסוציאלי.
- ועדת סל שיקום או ועדת המעקבים תדון בבקשה בהתאם לתוכנית השיקום של הפונים.
- אם הוועדה אישרה את הזכאות, יועבר אישור החלטת הוועדה לגורם המפנה באמצעות מערכת ממוחשבת.
- על מקבלי השירות לפנות למרפאת שיניים הנמצאת בהסדר עם משרד הבריאות עם טופס החלטת סל שיקום.
- מרפאת השיניים תכין למשתקמים תוכנית טיפול ותגיש לאגף לבריאות השן לקבלת אישור לפני התחלת הטיפול.
- פונים הזקוקים לטיפול שלא ניתן לבצעו במרפאה (למשל: הרדמה כללית, או ניתוחי פה ולסתות), יופנו למרפאת מומחים.
- מרפאת המומחים תכין תוכנית טיפול ותגיש אותה עם הצעת מחיר לאגף לבריאות השן, לקבלת אישור לפני התחלת הטיפול.
שימו לב, במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע בדף המידע לבין הוראות הדין הרלוונטיות יגברו הוראות הדין
משרד הבריאות
קול הבריאות - מוקד שירות ומידע טלפוני
טלפון נוסף: 08-6241010
פקס: 02-5655969
שעות מענה טלפוני
ימים ראשון עד חמישי בין השעות 08:00 עד 18:00
ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00 עד 13:00
ימי חול המועד (סוכות ופסח) בין השעות 08:00 עד 14:00כתובת למשלוח דואר
ירמיהו 39, ירושלים, תא דואר: 1176, מיקוד: 9101002