פנייה לשירות הרווחה הבין-לאומי
שירות זה מאפשר לפנות לשירות הרווחה הבין-לאומי במשרד הרווחה והביטחון החברתי, לקבלת סיוע או להתייעצות במקרי רווחה בין ישראל למדינה נוספת.
שירות הרווחה הבין-לאומי (שר"ב) מסייע ומקדם מקרי רווחה בין-לאומיים, המתנהלים בין ישראל מצד אחד למדינה נוספת מהצד השני, ונדרשת בהם התערבות של שירותי הרווחה.
מי יכול להגיש פנייה לשירות הרווחה הבין-לאומי
את הפנייה יכולים להגיש אנשים הזקוקים לסיוע של שירותי הרווחה במקרים המערבים מדינות נוספות:
- אזרחי ישראל בארץ ובחו"ל
- תיירים
- בעלי אשרות שהייה
- חסרי מעמד הנמצאים בארץ
במקרה שבו רשויות הרווחה מכירים ומטפלים בפונה, תוגש הפנייה באמצעות עובדים סוציאליים המטפלים בפונה.
השירות ניתן ללא עלות.
יחד עם זאת, במהלך הטיפול במקרה ייתכן שיידרש תשלום בהתאם לדרישות המדינה המעורבת.
איך מגישים את הפנייה
בעת מילוי הטופס יש לבחור בין האפשרות לפנות כאדם פרטי והאפשרות לפנות כאיש מקצוע מתוקף התפקיד.
בנוסף, יש לבחור בין אפשרות לפנייה לטיפול במקרה והאפשרות לפנות להתייעצות.
- יש לפתוח את הטופס למילוי בדפדפן כרום.
- רצוי להתחיל ולסיים את הפנייה באותו זמן.
- לא ניתן לעבור בין סוגי הפניות (פנייה לטיפול או התייעצות) באמצע מילוי הטופס. מעבר כזה משמעותו מילוי הטופס מחדש.
- שדות המסומנים בכוכבית (*) הם שדות חובה.
טופס הפנייה כולל דיווח על "מסתייעים" ו"גורמים מעורבים".
להלן הסבר לגבי הקטעים הללו בטופס:
- מסתייעים:
- מסתייע הוא האדם עבורו מבוקש השירות. ניתן לדווח על כמה מסתייעים.
- במקרה של מסתייע אחד, או משפחה, יש למלא את פרטי כל בני המשפחה הגרעינית הרלוונטיים למקרה, על פי סדר הגילים - מהצעיר למבוגר.
- התייחסות הדורית (ילד, אבא, סבא) היא ביחס למסתייע הצעיר ביותר. כלומר, הצעיר ביותר יהיה "ילד", אביו יהיה ה"אבא", אחיו יהיה "אח" וכן הלאה.
- כדי לאפשר התחלת טיפול יש צורך למלא את הפרטים המלאים של לפחות מסתייע אחד.
- ניתן להשלים פרטים של מסתייעים נוספים בהמשך, אם יש צורך בכך.
ההשלמה תהיה באמצעות הדואר האלקטרוני, והפרטים לא ייכנסו ויתועדו במערכת.
- גורמים מעורבים:
- גורם מעורב הוא אדם שיכול לסייע לפתרון המקרה, שאינו גורם רווחה בארץ ואינו חלק מהמשפחה הגרעינית. לדוגמה: בני משפחה רחוקים, או אנשי מקצוע.
- בני משפחה גרעינית צריכים להירשם בלשונית "מסתייעים".
- אם הפרטים אינם ידועים, ניתן לבחור באפשרות "לא ידוע" מהרשימה.
באפשרותכם להיעזר בתיאור המקרה המצורף להבנת המונחים.
הערות
אין להעלות קבצים המוגנים על ידי סיסמה.
אם יש צורך להעביר קובץ מוגן, ניתן לשלוח אותו ישירות לעובד הסוציאלי הבין לאומי בדואר אלקטרוני לכתובת [email protected].
הטיפול בפנייה
לאחר שהטופס ייקלט במערכת שירות הרווחה הבין-לאומי, תקבלו על כך אישור לדואר האלקטרוני.
אנשי הצוות מטעם השירות (עובד סוציאלי בין-לאומי או מתאם מקרי רווחה בין-לאומיים) ייצרו אתכם קשר בהמשך, כדי לתאם את הטיפול במקרה, את הציפיות לגבי תוצאות ההתערבות ואת לוח הזמנים.
שימו לב, במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע בדף המידע לבין הוראות הדין הרלוונטיות יגברו הוראות הדין