הגשת תלונה על קבלן
שירות זה מאפשר להגיש תלונה על קבלן רשום, בנושאים הנדסיים טכניים או בנושאי הפרת חוזים.
רשם הקבלנים מטפל בתלונות שמגיש הציבור כנגד קבלנים רשומים בנושאים הנדסיים טכניים או בנושאים של הפרת החוזה, מתוקף חוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות התשכ"ט-1969, ומתוקף תקנות רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות (ערעור מהימנות והתנהגות בניגוד למקובל), התשמ"ט-1988.
מי יכול להגיש תלונה?
- כל אזרח המעוניין להגיש תלונה כנגד קבלן רשום.
- תלונה בנוגע לרכוש משותף מומלץ להגיש באמצעות אחד מחברי ועד הבית.
מהם הנושאים שעבורם ניתן להגיש תלונה?
- תלונות שהוגשו במהלך תקופת הבדק בגין עבודות לקויות שביצע קבלן רשום, לפי המפורט בתיקון לחוק המכר (דירות) (תיקון מס' 3), התש"ן-1990, או לפי תקופת הבדק הקבועה בהסכם המכר או בפסק דין חלוט שלפיו הקבלן עבר על הנוהג המקובל.
- תלונות שנושאן הפרה מעשית של המוסכם בחוזה בין הקבלן לבין מקבל שירותי הבנייה, כגון: איחור במסירת הדירה, אי-רישום בטאבו או אי-ביצוע מה שהובטח במפרט הטכני.
מה צריכים לצרף לתלונה?
יש לצרף את כל המידע הקשור לנושא התלונה או המוכיח את נכונותה:
- חוות דעת מהנדס
- פסק דין
- העתק חוזה
- העתק מפרט טכני
- העתק תוכנית בנייה
- העתקים מן ההתכתבות בנושא התלונה בין המתלונן לבין הקבלן
איך להגיש את התלונה?
- מומלץ לבקש סיוע בניסוח התלונה מבעלי מקצוע מתאימים: אנשי הנדסה בעניין תלונות הנדסיות טכניות ומומחים למשפט בעניין הפרת הסכם.
- יש למלא את הטופס המצורף בקישור מטה ולצרף את המסמכים הרלוונטיים לתלונה. ניתן לצרף את סוגי הקבצים הבאים: PDF, TIF, JPEG, PNG בלבד.
- בסיום מילוי הטופס יש ללחוץ על כפתור "שליחה".
- התלונה תתקבל אצל הגורם המקצועי המטפל ותועבר לבדיקה מול הקבלן. תשובה תתקבל באמצעות הדואר האלקטרוני המעודכן בפנייה, ממערכת פניות הציבור של המשרד.
הערות
- הטיפול בתלונה לא יחרוג מן הנושאים המועלים בה וממסגרת החוק והתקנות.
- הטיפול בתלונה נעשה במישור המשמעתי, בהתאם להתנהגות המקובלת - כפי שנקבעה בתקנות.
- אין לראות בטיפול בתלונה הליך של בוררות, והרשם אינו מכריע במחלוקות בין הצדדים בחוזה, כולל במחלוקות בין דייר לקבלן.
- הטיפול בתלונה אינו נועד להביא לפתרון סכסוכים בין הקבלן לבין בעל הנכס.
- הרשם אינו מטפל במחלוקות כספיות בין בעל הנכס לבין הקבלן.
- הרשם אינו מטפל בתלונות שעבורן הוגשו תביעות שנידונות בבתי המשפט.
השירות ניתן ללא עלות
שימו לב, במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע בדף המידע לבין הוראות הדין הרלוונטיות יגברו הוראות הדין
משרד הבינוי והשיכון
רשם הקבלנים
מענה טלפוני
- מענה טלפוני בימי ראשון, בשעות 9:00 עד 11:00 - בנושאים כלליים של רשם הקבלנים בלבד.
- נא לא לפנות בטלפון לרשם הקבלנים בבקשה לקבלת מידע על מצב בקשה שהגשתם. מצב הבקשה יישלח אליכם במסרון מיוחד.