הגשת בקשה למניעת הטרדה מאיימת
טופס הגשת בקשה לקבלת צו בית משפט למניעת הטרדה מאיימת, והסבר על תהליך הגשתו.
שימו לב - אין באמור בדף מידע זה משום תחליף לייעוץ משפטי
צו למניעת הטרדה מאיימת הוא צו שניתן על ידי בית המשפט השלום (ובמקרה של אדם שהוא בן משפחה של מי שכנגדו מבוקש הצו - גם בית משפט למשפחה), ומטרתו מניעת הטרדתו של אדם בידי אדם אחר בכל דרך שהיא, כולל נקיטת איומים כלפיו. הטרדה היא פעולה אשר פוגעת בשלוות חייו, בפרטיותו או בחירותו של אדם, או עלולה לפגוע בגופו.
בית המשפט רשאי לתת צו למניעת הטרדה מאיימת במעמד צד אחד, אם הוא סבור כי הדבר דרוש לשם הגנה מידית על שלום האדם המבקש את הצו, או כשהאדם אשר נגדו הוגשה הבקשה לצו, הוזמן כדין ולא התייצב לדיון. ניתן צו מניעת הטרדה מאיימת במעמד צד אחד, יתקיים הדיון בנוכחות שני הצדדים בהקדם האפשרי ולא יאוחר משבעה ימים מיום מתן הצו.
על מנת שבית המשפט יוכל לתת צו למניעת הטרדה מאיימת, על מבקש הצו להגיש את הטופס המצורף בדף זה, בתוספת תצהיר ומסמכים כמפורט בהמשך. שימו לב - הבקשה והתצהיר אינם כרוכים בתשלום אגרה.
חשוב שמגיש הבקשה ימלא בטופס את הפרטים המלאים של האדם נגדו הוא מבקש להוציא את הצו:
- שם מלא.
- מספר תעודת זהות (מומלץ לכתוב, אם ידוע).
- כתובת מלאה כולל מספר בית.
- טלפון.
יודגש, כי בהיעדר פרטים מלאים עשוי להיות קושי בביצוע ויישום הצו.
המסמכים הנדרשים להגשת בקשה לקבלת צו למניעת הטרדה מאיימת
- יש לצרף לטופס הבקשה תצהיר (ניתן להוריד בלחיצה על הקישור, להדפיס ולמלא אותו).
- מומלץ לצרף לטופס הבקשה כל מסמך שעשוי לתמוך בעובדות המפורטות בו. לדוגמה:
- טופס תלונה במשטרה.
- מסמך רפואי.
- תמונות.
יעוץ וסיוע בהגשת הטופס
- לקבלת ייעוץ ראשוני, וייצוג משפטי דחוף לאזרחים בלתי מיוצגים העומדים בתנאי הזכאות, ניתן לפנות לעמדות הסיוע המשפטי בבתי המשפט.
- לקבלת סיוע טכני במילוי הטופס, שאיננו סיוע משפטי, ניתן לפנות לעמדות מתנדבים בבתי המשפט ובתי הדין לעבודה.
את הבקשה לצו למניעת הטרדה מאיימת ניתן להגיש בקבלת קהל בלבד, בכל אחד מבתי משפט השלום.
מעקב אחר תיק קיים
- ניתן לעקוב אחר תיק קיים בנושא הטרדה מאיימת באתר נט המשפט.
- לאתר נט המשפט ניתן להיכנס לאחר רישום במערכת ההזדהות הלאומית, או באמצעות כרטיס חכם.
שימו לב, במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע בדף המידע לבין הוראות הדין הרלוונטיות יגברו הוראות הדין.
הרשות השופטת
מוקד מידע רב ערוצי
- טלפון: 3852*, 077-2703333
- נציג שירות צ'אט Online
- שעות פעילות המוקד:
- ימים א' עד ה' 08:00-17:00
- ימי ו', ערבי חג, חול המועד 08:00-12:30
- חדש - שירות וואצאפ 050-6255727
- נציג שירות - בשעות הפעילות.
- מענה דיגיטלי - בשאר הימים והשעות.
- חדש - זימון תור טלפוני לתמיכה טכנית.
- יש לבחור תור למוקד, ותאריך ושעה רצויים.
- נציג מהמוקד יתקשר בזמן שנקבע.
- כתובת דואר אלקטרוני: [email protected]