הגשת ערעור או בקשת רשות ערעור בהליכים אזרחיים לבית המשפט המחוזי
שירות זה מיועד לצד בהליך משפטי שמעוניין להגיש כתב ערעור או בקשת רשות ערעור, בהליכים אזרחיים בבתי המשפט המחוזיים על פי הסמכויות הקבועות בחוק.
- כל מי שהם צד בהליך משפטי, ומבקשים להגיש ערעור על פסק דין של בית משפט השלום
- כל מי שהם צד בהליך משפטי, ומבקשים להגיש בקשת רשות ערעור על פסק דין של בית משפט לתביעות קטנות, או על החלטת שופט של בית משפט השלום
- פסק הדין או ההחלטה עליה מבקשים לערער, וכל מסמך שיכול לתמוך בכתב הערעור או בקשת רשות הערעור, ערוך בהתאם לדוגמאות לתבניות של כתבי טענות
- הערעור או בקשת רשות הערעור יוגשו ב-3 עותקים
- מגישי הערעור יידרשו להפקיד ערבון עם הגשת הערעור, בהתאם לטבלה המפורטת בתוספת השלישית לתקנות סדר הדין האזרחי, תשע"ט-2018
- השירות כרוך בתשלום אגרה, בהתאם לתקנות בתי המשפט (אגרות), תשס"ז -2007
- גובה התשלום מצוין בהודעת בתי המשפט - אגרות הרשות השופטת
- ניתן לשלם דרך חיובים ואמצעי תשלום במערכת בתי המשפט
- המועד להגשת ערעור על פסק דין של בית משפט שלום - 60 יום, מיום הגשת פסק הדין
- המועד להגשת בקשת רשות ערעור על החלטת בית משפט שלום - 60 יום מיום הגשתה
- המועד להגשת בקשת רשות ערעור על פסק דין של בית משפט לתביעות קטנות - 15 יום מיום שהוגש פסק הדין
לפניכם פירוט הדרכים להגשת הבקשה:
באינטרנט - לעורכי דין בלבד
- עורכי דין בלבד יכולים להגיש את הערעור או את הבקשה לערעור באתר נט המשפט
- לפני הכניסה מומלץ להכין את כל המסמכים סרוקים בקבצים בפורמט PDF בלבד. על כל הקבצים יחד להגיע לגודל 30 מגה בייט בלבד
- יש להיכנס לאתר מהמחשב, הוא אינו מותאם לגלישה מהטלפון
- יש להתחבר לאתר באמצעות מערכת ההזדהות הלאומית או כרטיס חכם
- לאחר ההתחברות, יש לשים לב לזיהוי כעורך דין - מצד שמאל למעלה יהיה כתוב מספר רישיון עורך הדין, ולא מספר תעודת הזהות האישית שלכם
- אם מופיע מספר תעודת הזהות, ניתן לשנות זאת בלחיצה על החץ הקטן ליד המספר
- אם החץ לא מופיע, ואי אפשר לבחור במספר רישיון עריכת הדין שלכם, כנראה שאינכם רשומים כעורכי דין במאגר נט המשפט
- כדי להירשם במאגר, יש למלא טופס רישום מקוון על ידי כניסה לאתר נט המשפט ולחיצה על הקישור התחתון במרכז הדף – 'הוספת עורך דין חדש' באתר נט המשפט
- כדי להגיש את הערעור או את הבקשה לערעור:
- יש ללחוץ על כפתור פתיחת תיק
- יש לבחור את השדות של בית משפט, סוג תיק ואחרים
- יש לסמן V בייפוי כוח
- אם תרצו לשלם בהרשאה לחיוב חשבון ולא באשראי, יש לבחור זאת כבר בשלב סימון ה-V בייפוי הכוח. אחרת, לא יהיה ניתן לבחור זאת בהמשך. כדי לבחור באפשרות הזאת:
- יש ללחוץ על כפתור 'פרטי בא כוח'
- יש לעבור ללשונית חשבון בנק ולאמת את פרטי החשבון לחיוב:
- יש להזין את פרטי חשבון הבנק וללחוץ על כפתור אימות נתונים
- פרטי חשבון הבנק צריכים להיות תואמים לפרטי החשבון שקיימים ב'נט המשפט' למשרד
- אם פרטי החשבון לא תואמים, עליכם לעדכן אותם בנט המשפט
- אם תרצו לשלם באשראי או שיש לכם פטור מתשלום אגרה, אין צורך ללחוץ על כפתור פרטי בא כוח
- להגשת נספחים עם הבקשה:
- ניתן להעלות מסמכים נוספים דרך כפתור 'עיון' ייעודי, תחת הכותרת "צירוף מסמכים נלווים"
- על המסמכים להיות בפורמט PDF בלבד. כל הקבצים שעולים למערכת לא יעלו בגודלם יחד עם הבקשה ומסמכיה, מעל 30 מגה בייט
הגעה פיזית לבית המשפט
ניתן להגיש את הערעור או את הבקשה לערעור בבית המשפט המחוזי הרלוונטי, בעמדת שירות לקהל של מזכירות בית המשפט - לזימון תור לעמדת קבלת קהל של מזכירות בית המשפט.
בדואר רשום
- ניתן לשלוח את הערעור או את הבקשה לערעור בדואר רשום לבית המשפט
- אגרה:
- יש לשלם אגרה, לפי המפורט בסעיף האגרה בדף זה
- יש לצרף את הקבלה לבקשה או לערעור
- להגשת נספחים (מסמכים נוספים או כל חומר אחר) עם הבקשה:
יש לצרף את הבקשה והנספחים ולשלוח אותם יחד
בפקס
לא ניתן להגיש את הבקשה בפקס.
- אם מגישי הערעור אינם מיוצגים על ידי עורך דין, מזכירות בית המשפט תמסור עותק מהערעור למשיבים
- הערעור ייפתח במערכת 'נט המשפט' ויקבל מספר תיק ולאחר מכן יועבר לשופט למתן החלטה או קביעת מועד דיון
- ניתן לבדוק את מצב הטיפול בערעור או בבקשת רשות הערעור במערכת נט המשפט, אליה יש להיכנס דרך מערכת ההזדהות הלאומית או באמצעות כרטיס חכם
- יש להתחבר לאתר רק מהמחשב, הוא אינו מותאם לגלישה מהטלפון
לפירוט על אופן בדיקת מצב הטיפול בערעור או בבקשת רשות הערעור, לחצו על הכותרת הרלוונטית:
בהגשה באינטרנט (לעורכי דין בלבד)
בסיום הגשת הערעור או בקשת הערעור יתקבל מספר אישור, באמצעותו אפשר לעקוב אחר הטיפול, בשתי דרכים:
באזור לעורכי הדין
- בלשונית 'מעקב אחר ההגשות שלי' - ניתן לראות את ההגשות האחרונות, מספרי האישורים שלהן וסטטוס הטיפול בהן
- יש לבדוק את מצב הטיפול בבקשה
- ניתן לעשות זאת לאחר תום יום העסקים העוקב להגשת הבקשה
בסרגל העליון באתר בלשונית 'הגשות'
- לחיצה על הלשונית תפתח חלונית בה יש לבחור 'איתור הגשות לפי אסמכתא'
- יש להזין בשדה המתאים את מספר האישור (האסמכתא) וללחוץ על כפתור 'איתור' בתחתית העמוד מצד שמאל. סטטוס הטיפול בהגשה יוצג
- יש לבדוק את מצב הטיפול בבקשה, ניתן לעשות זאת לאחר תום יום העסקים העוקב להגשת הבקשה
בהגשה בעמדת קבלת קהל של מזכירות בית המשפט
בסיום ההגשה יתקבל מספר תיק. החלטה שיפוטית בתיק תתקבל בהמשך, יש לבדוק לפי הכתוב בסעיפים הבאים:
- אפשר לבדוק אם התקבלה החלטה שיפוטית בתיק באמצעות אתר 'נט המשפט', אליו יש להיכנס באמצעות מערכת הזדהות לאומית או כרטיס חכם. בסרגל העליון באתר יש להקליד מספר תיק, ללחוץ על כפתור "אתר", ואז יהיה אפשר לעיין בו
- אם מספר התיק נשכח או לא ידוע:
- ניתן ללחוץ על לשונית 'איתור תיקים'
- לבחור 'התיקים שלי'
- להזין טווח תאריכים ותתקבל רשימת תיקים, מתוכה יש לבחור את התיק הנכון
- אחרי כניסה לתיק, יופיעו מצד ימין תיקיות. יש להיכנס ל'תיק נייר', בו יופיעו כל המסמכים בתיק, כולל החלטות
בהגשה בדואר רשום
- יש לעקוב אחר הגעת הדואר לבית המשפט, ולחכות לסוף יום העסקים העוקב ליום הגעתו, כדי לעקוב אחר הטיפול בערעור או בבקשת הערעור
- לאחר מכן ניתן לעקוב ב'נט המשפט' אחר התקדמות הטיפול בדרכים אלו:
מגישים שאינם מיוצגים על ידי עורך דין:
- אם בבקשה עודכנה כתובת דוא"ל, יתקבלו בה הודעות עדכון מבית המשפט
- כדי לקרוא את ההודעות יש ללחוץ על הקישור בהן, שיוביל לנט המשפט:
- יש להיכנס אליו באמצעות מערכת ההזדהות הלאומית
- ליד מספר תעודת הזהות יופיע סמל מעטפה, בלחיצה עליו יפתחו הודעות מבית המשפט
- כך יודיע בית המשפט על ההחלטה
- דרך נוספת לבדוק את מצב הטיפול באתר 'נט המשפט' לאחר כניסה באמצעות הזדהות לאומית:
- בלחיצה על לשונית 'איתור תיקים' ובחירת 'התיקים שלי', יש לבחור טווח תאריכים לחיפוש
- תתקבל רשימה, בה ניתן יהיה לבחור את התיק הרלוונטי
- יש ללחוץ על מספר התיק כדי לעיין בו ולבדוק האם התקבלה בו החלטה
עורך דין:
- יכול לבדוק ב'נט המשפט' את מצב הטיפול בערעור או בבקשת הערעור, דרך לשונית 'איתור תיקים' ובחירת 'התיקים שלי'
- יש לבחור בית משפט וטווח תאריכי פתיחה
- חשוב לשים לב שבצד שמאל למעלה באתר, רשום מספר רישיון עריכת הדין ולא מספר תעודת הזהות, כדי לראות את התיקים בהם עורך הדין מייצג
שימו לב, במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע בדף המידע לבין הוראות הדין הרלוונטיות יגברו הוראות הדין
הרשות השופטת
מוקד מידע רב ערוצי
- טלפון: 3852*, 077-2703333
- נציג שירות צ'אט Online
- שעות פעילות המוקד:
- ימים א' עד ה' 08:00-17:00
- ימי ו', ערבי חג, חול המועד 08:00-12:30
- חדש - שירות וואצאפ 050-6255727
- נציג שירות - בשעות הפעילות.
- מענה דיגיטלי - בשאר הימים והשעות.
- חדש - זימון תור טלפוני לתמיכה טכנית.
- יש לבחור תור למוקד, ותאריך ושעה רצויים.
- נציג מהמוקד יתקשר בזמן שנקבע.
- כתובת דואר אלקטרוני: [email protected]