קבלת אישור ייבוא מזון מן החי
שירות זה מאפשר ליבואנים לקבל אישור יבוא מקדמי למזון מן החי (דגים, מוצרי דגים גולמיים ומעובדים, מוצרי בשר מעובדים). במסגרת תהליך האישור בוחנים גורמי מקצוע את החומר המקצועי על המוצר כדי לקבוע אם ניתן לייבא אותו לישראל ואם כן באילו תנאים.
שירות מקוון
- אישור יבוא מזון הוא מסמך המונפק על-ידי המחלקה הווטרינרית בשירות המזון הארצי. האישור מונפק לתקופה של שנה, וניתן להאריך אותו לבקשת היבואנים עד 4 שנים. לאחר מכן יש להגיש בקשה חדשה.
- אישור יבואן מתייחס ליבואן מסוים, ליבוא ממדינה מסוימת, עבור מוצר מזון מסוים המיוצר במפעל מסוים. לא ניתן להעביר את האישור לשימוש של יבואנים אחרים.
- מזון בפיקוח היחידה הווטרינרית הוא כל מוצר מזון המכיל 30% ומעלה מזון מן החי - דגים ומוצריהם, מוצרי בשר או מזון אחר המכיל בשר או דגים, הנשמר בטמפרטורה מבוקרת וחוץ משימורים.
- ביבוא דגים מצוננים גולמיים המיובאים ממדינה שכל מפעליה אושרו על-ידי גוף חיצוני, ניתן לרשום את המוצר על פי ספק מסוים במקום על פי מפעל מסוים. זאת בתנאי שהספק קיבל אישור של גוף חיצוני.
- תוקף האישור, מכלול הדרישות המפורטות לגביו וכן ההתוויות המצורפות, הם חלק בלתי נפרד מאישור יבוא המזון.
- היבואנים הם האחראיים הבלעדיים על בטיחות המוצר וסימונו.
- אין להוציא משלוח לישראל ללא קבלת אישור ייבוא מקדמי עבורו.
- הגשת הבקשה בליווי המסמכים על ידי היבואנים הרשומים או באי כוחם.
- צירוף ייפוי כוח רלוונטי לאותה שנה קלנדרית, במקרה שהבקשה מוגשת על ידי הנציגים.
- בדיקת מסמכים - מזכירות היחידה הווטרינרית תוודא שכל המסמכים הנדרשים מצורפים לבקשה.
- השלמת חומרים - אם חסרים מסמכים יקבלו הפונים הודעת דרישה להשלמת חומר. עליהם להשלים את המסמכים החסרים בהקדם האפשרי.
- קליטת הבקשה - לאחר שכל המסמכים קיימים הפנייה נקלטת, מקבלת מספר בקשה ועוברת לבחינת גורמי המקצוע.
- בדיקת הבקשה על ידי הצוות המקצועי - בשלב זה הווטרינר או הווטרינרית האחראי/ת יבחן את החומר. אם יידרש, יתבקשו השלמות מסמכים, מפרטים, אנליזות או תיקון ליקויים שנמצאו. בתום הטיפול יונפק אישור ייבוא, כולל חתימה על תוויות עקרוניות לאישור הייבוא.
- מילוי נתונים דרך הפורטל.
- תשלום מקוון בפורטל באמצעות אתר התשלומים הממשלתי.
מסמכים שחובה לצרף לכל בקשה:
- אישור מרשות מוסמכת חיצונית למדינת המקור, המפיצה את המידע, תוצאותיו ומסקנותיו באופן גלוי וזמין לציבור הרחב באמצעות האינטרנט, מעודכן לזמן ההגשה כגון: אישור EU.
- תווית עקרונית ספציפית למוצר כולל צורות חיתוך, ציפויים למיניהם, סימונים אדומים כמחויב בחוק סימון מזון 2017.
- ייפוי כוח של נציג מעודכן לאותה העת ונכון לאותה שנה קלנדרית.
עבור מוצרים מעובדים:
- מפרט טכני מהמפעל - כולל רכיבים ואזכור תוספי המזון, רמות מיקרוביאליות, מזהמים כימיים ושאריות כימיות במוצר הסופי, ציון ערכים תזונתיים.
- אנליזות.
- תרשימי זרימה ונקודות בקרה קריטיות בתוכנית ה-HACCAP של ייצור המוצר.
- המסמכים יוגשו בשפה האנגלית או בשפה אחרת, בצירוף תרגום נוטריוני לאנגלית.
- תוקף המסמכים יהיה ככתוב בהם. ללא ציון תוקף, המסמכים יהיו תקפים, לא יאוחר מ-12 חודשים מיום הנפקתם.
- יש לשלם אגרה עבור הבקשה באמצעות אתר התשלומים.
- יש להקליד את הפרטים הבאים:
- מספר רישום היבואן.
- מספר חברה פרטית (ח.פ).
- מספר הפנייה (בשדה הצהרה או בקשה) כפי שהתקבל במייל החוזר.
- אם אחד הנתונים לא נכון, תוצג הודעת שגיאה.
- אם הנתונים תקינים, יוצג הסכום לתשלום.
- התשלום יבוצע בהתאם להנחיות המופיעות באתר התשלומים.
- בסיום התשלום יועבר אישור תשלום לשירות המזון, הבלהמשך קליטה וטיפול בבקשה.
- קליטת הפנייה תתקבל תוך שני ימי עבודה, הפונים יקבלו הודעה על מספר הבקשה שנפתח.
- יש להיכנס לפורטל שירות המזון.
- לצרף את המסמכים לקובץ הפנייה בפורמט PDF בלבד.
- לסרוק כל מסמך כקובץ נפרד.
- יש להקפיד לסרוק את המסמכים בתצוגה קריאה וברורה.
- שם המסמך חייב להיות לפי מהות המסמך, לדוגמה: מפרט מזון או מפרט טכני, אישור רשות מוסמכת, תווית.
- משקל כל הקבצים הסרוקים המצורפים לפנייה, לא יעלה על מגה אחד.
- את קובץ הפנייה וכל המסמכים הנלווים יש לשלוח
- בדואר אלקטרוני לכתובת:[email protected]
- עם קבלת הפנייה במערכת, תועבר הודעה אוטומטית לפונים ובה מספר הפנייה שנפתחה, או דחיית הפנייה עם הסבר.
- המייל החוזר יישלח מהכתובת [email protected] . אין להשיב למייל זה !
- למזון גולמי – תשובה תתקבל תוך 14 יום מקליטת הבקשה, כשכל המסמכים קיימים ותקינים.
- למזון מעובד – תשובה תתקבל תוך 21 יום מקליטת הבקשה, כשכל המסמכים קיימים ותקינים.
שימו לב, במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע בדף המידע לבין הוראות הדין הרלוונטיות יגברו הוראות הדין
משרד הבריאות
קול הבריאות - מוקד שירות ומידע טלפוני
טלפון נוסף 08-6241010
פקס: 02-5655969
שעות מענה טלפוני
ימים ראשון עד חמישי בין השעות 08:00 עד 18:00
ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00 עד 13:00
ימי חול המועד (סוכות ופסח) בין השעות 08:00 עד 14:00כתובת למשלוח דואר
ירמיהו 39, ירושלים, תא דואר: 1176, מיקוד: 9101002