חופש המידע
אודות
החוק שנכנס לתוקף ב- מאי 1999, קובע כי לכל אזרח ישראלי או תושב הזכות לקבל מידע מרשות ציבורית, בהתאם להוראות החוק.
החוק מקנה לאזרחי ישראל זכות לקבל ממשרד העלייה והקליטה מידע על פעילותו, נתונים סטטיסטיים, מידע אישי ועוד. החוק גם קובע רשימה של סוגי מידע שלא ימסרו או שלמשרד שיקול דעת אם למסרם או לא.
מבקש המידע רשאי להגיש בקשה למידע, ללא צורך לנמק, והממונה על חופש המידע יבדוק את הבקשה וישיב בהתאם להוראות הקבועות בחוק.
כיצד מקבלים מידע במשרד העלייה והקליטה?
אם ברצונכם לקבל מידע ממשרד העלייה והקליטה עליכם:
- למלא טופס בקשה לקבלת מידע
- לצרף אסמכתא שאגרת הבקשה שולמה
בהתאם להחלטת ממשלה מס' 2950, הוקם האתר המרכזי לחופש המידע, על ידי היחידה הממשלתית לחופש המידע, בשיתוף ממשל זמין, שבאמצעותו ניתן להגיש בקשות חופש מידע למספר רב של רשויות ציבוריות. האתר כולל, בין השאר, מאגר ייעודי של תשובות שניתנו על ידי הממונים בבקשות שהוגשו להם לפי החוק.
אגרת הבקשה
על פי תקנות חופש המידע (אגרות), התשנ"ט 1999- שהתקין שר המשפטים, והוראות התכ"ם, על הפונה המבקש מידע לשלם "אגרת בקשה" בסך 20 ש"ח.
המגיש בקשה לקבלת מידע, ישלם אגרת בקשה, ויתחייב לשאת באגרת טיפול ובאגרת הפקה, עד לסכום שלא יעלה על 150 שקלים חדשים.
מידע שאדם מבקש אודות עצמו פטור מאגרת בקשה. כמו, יכול אדם לקבל מידע אודות עצמו בסניף משרד העלייה והקליטה שבמקום מגוריך.
ניתן לשלם את אגרת הבקשה:
- בבנק הדואר, לחשבון בבנק הדואר 0-02221-4, על שם "משרד העלייה והקליטה-חוק חופש המידע".
- באמצעות כרטיס אשראי.
בעלי תפקידים
- ממונה על העמדת מידע לציבור
יוליה אוספובט-גורביץ
- דואר אלקטרוני hmeida@moia.gov.il
- טלפון073-3972177