הודעות דוברות
השירות לזכאי הסיוע בשכר דירה וזכאי הדיור הציבורי נמשך ברצף, כבימי שגרה, ללא צורך ביציאה מהבית
- נושא
-
נושא משני
דיור
-
תאריך פרסום
30.03.2020
השירות המלא נשמר הודות לשילוב אמצעים דיגיטליים חדשניים תוך כדי הפחתה והסרה של חסמים ביורוקרטיים רבים.
הודות להאצת התהליכים, החל בימים אלו שימוש באמצעים דיגיטליים, כך שכל הזכאים הקיימים והחדשים לא נדרשים לצאת מהבית כדי לקבל את השירותים.
בין הצעדים שנקט המשרד לצורך מתן השירותים לזכאי הסיוע בשכר דירה:
סיוע בשכר דירה: חברות אלונים, מילגם ועמידר, שעובדות מול ציבור זכאי ומבקשי הסיוע בשכר דירה, החלו לתת מענה לזכאים בדרך של שירות מרחוק ללא צורך בהגעה לסניפים.
פונים חדשים בנושא קבלת סיוע בשכר דירה, שעד כה היו נדרשים להגיע פיזית לסניפים, בין היתר, לצורך הזדהות, לא יידרשו להגיע לסניפים לשם כך. הזיהוי ייעשה מרחוק באמצעים טכנולוגיים שקיימים אצל מרבית הלקוחות, והשאר יזוהו בדרכים אחרות בלי שידרשו לצאת מהבית.
צווי פינוי: בעקבות המצב שום משפחה לא תפונה מביתה בימים אלה. ואולם, יובהר כי המשרד לא יאפשר לנצל את המצב ולפלוש בימים אלה לדירה, שמשפחה אחרת זכאית לה על פי דין וממתינה לה זמן רב.
ועדות חריגים: המשרד נקט את כל הצעדים הדרושים כדי שוועדות החריגים ימשיכו לפעול כסדרן במועדן, מתוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות, כך שכל הבקשות החריגות לסיוע בדיור יטופלו כבימי שגרה.
דיירי הדיור הציבורי: הדיירים ימשיכו לקבל שירות מלא, בזכות כך שפעילות החברות המשכנות הוחרגה מהמגבלות שהוטלו על המשק, והן ממשיכות לעבוד בתפוקה מלאה. נוסף על כך תוגבר מערך השירות שניתן מרחוק.
כמו כן מקדמת שרת הבינוי והשיכון סדרת צעדים ושימוש באמצעים טכנולוגיים כלליים במטרה לתת מענה ושירות לציבור בימים אלו:
חידוש הסיוע בשכר דירה: שליחת הודעת ההתראה בכל חודש שבה אזכור על תום תקופת הזכאות וההזמנה לחדשה, בהודעה יצורף קישור שדרכו ניתן יהיה למלא הצהרה מקוונת.
טכנולוגיה זו תקצר ותשפר את השירות למרבית לקוחות הסיוע (כ-90%), שכן מעבר למילוי ההצהרה המקוונת הם לא יידרשו להגיש מסמכים כלל. הנתונים יועברו וייאספו, בהסכמת הלקוח, ממאגרי מידע מקוונים. ביתר המקרים, יידרשו הפונים לצרף מסמכים באופן מקוון, ותינתן אפשרות להעבירם במגוון בערוצים כגון הטלפון הנייד, פקס' או דוא"ל.
יצוין כי מי שלא יצליח להעביר את המסמכים, יטופל פרטנית כך שיכולתו לקבל זכאות לא תיפגע.
בתקופה הקרובה יאיץ המשרד שילובן של טכנולוגיות נוספות שנמצאות בשלב מתקדם מאוד של פיתוח, במסגרת המדיניות לשפר באופן מתמיד את חווית השרות של הלקוח ללא צורך בהגעה לסניפים.
כמו כן, המשרד נוקט את כל האמצעים שיאפשרו להעניק רמת שירות גבוהה ולייצר עבודה רציפה של כל האגפים גם בעת הזו.
ד"ר יפעת שאשא ביטון, שרת הבינוי והשיכון: "לנוכח המציאות שנוצרה נערכנו כדי לתת מענה מיטבי לדיירי הדיור הציבורי ולזכאי סיוע בשכר דירה באמצעים מקוונים, ובמענה טלפוני מתוגבר. ביטלנו את הצורך בהגעה פיזית לסניפים, וכל השירותים ניתנים מרחוק תוך כדי הפחתת הבירוקרטיה והקלה ניכרת בתהליכי חידוש הזכאות והצגת המסמכים. כפי שהנחתי את גורמי המקצוע, אף דייר דיור ציבורי וזכאי סיוע לא ייפגע בתקופה הזו בשל במצב. אנו ממשיכים לנקוט את כל האמצעים כדי להעניק לדיירים שירות זמין, יעיל ומתקדם, ואנו עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות כדי להתאים את השירותים שמעמיד המשרד".
אלעזר במברגר, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "דווקא בעיתות משבר ניתן למצוא הזדמנויות ליישם פיתוחים טכנולוגיים, חידושים והקלות בבירוקרטיה. בהתאם להנחיית השרה, המשרד והחברות המשכנות השלימו את היערכותם ליישום פתרונות טכנולוגיים ואנושיים המאפשרים המשך סיוע מלא לאוכלוסיות החלשות ביותר, בתקופה מאתגרת זו".