תלונות ופניות הציבור
-
תאריך פרסום
24.08.2020
-
תאריך עדכון
07.09.2023

הרשות להגנת הפרטיות אוכפת את תחום הגנת הפרטיות במאגרי מידע ומטפלת באופן רוחבי בסוגיות הקשורות לניהול ולשימוש במידע שבמאגרי מידע, הן באופן יזום והן בהתבסס על פניות מהציבור.
כל פניה או תלונה נבחנת על ידי הגורמים המקצועיים ברשות להגנת הפרטיות והאמור בה מסייע באיתור הפרות של חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ובגיבוש יעדי אכיפה.
לפניות או תלונות אלה חשיבות רבה, ובמקרים מסוימים פניות ותלונות שהוגשו לרשות להגנת הפרטיות אף הובילו להליכי אכיפה מנהליים ופליליים כנגד מפרי החוק.
פנייה או תלונה הנוגעת לתחומי האחריות של הרשות להגנת הפרטיות ניתן להגיש באמצעות דואר אלקטרוני, פנייה מקוונת, דואר או פקס.
דרכים ליצירת קשר
טרם הגשת פנייה או תלונה חשוב שתדע/י
מקרים בהם לא יתקיים בירור
שאלות ותשובות לפי נושאים
בקשות לחוות דעת מקדמית
הזמנת מרצה או דובר מטעם הרשות להגנת הפרטיות
עדכון הרשות על אודות אירוע אבטחה
דרכים ליצירת קשר:
- טופס מקוון: טופס פנייה או תלונה לרשות להגנת הפרטיות.
- כתובת דואר אלקטרוני לפניות או תלונות בנושא הגנת המידע ופרטיות: [email protected].
- כתובת דואר אלקטרוני לפניות או תלונות בכל נושא הקשור לרישום מאגרי מידע ועדכונים בנוגע למאגר המידע: [email protected].
- פקס: 02-6467064
- שליחת מכתב לכתובת: הרשות להגנת הפרטיות, קרית הממשלה, ת.ד. 33503 תל אביב 6133401.
- טרם הגשת פנייה או תלונה חשוב שתדע/י:
- ניתן לפנות לרשות להגנת הפרטיות באופן אנונימי.
- כאשר נעשתה על ידך פניה לגורם עליו הנך מתלונן, עליך לצרף את פנייתך לגורם זה וכן את תגובתו, ככל שניתנה. עליך לציין בפניה או בתלונה אם הנך מסכים או מתנגד שפרטיך יועברו לצד שלישי לצורך בדיקת הפניה או התלונה. סירוב להעברת פרטיך עלול מנוע את בירור הפניה או התלונה על ידי הרשות להגנת הפרטיות.
- מוצע שתעיין בדפי מידע ושאלות ותשובות לפי הנושאים השונים המופיעים באתר. יתכן וקיים במידע זה מענה לפנייתך.
- פרטיך והמידע שנמסר על ידך בפנייה או בתלונה נשמרים בהרשות להגנת הפרטיות.
- קבלת החלטה על עצם קיום הליך אכיפה ומידת הדחיפות לטיפול בנושא מתקבלת בשים לב למידע שהובא בפנינו והאם יש במידע זה להצביע על כשל רוחבי, יעדי האכיפה שנקבעו בתחום הגנת הפרטיות ובהתאם למשאבים העומדים לרשותנו.
מקרים בהם עשויה הרשות שלא להמשיך בבירור התלונה:
- תלונה המופנית לרשות להגנת הפרטיות לידיעה בלבד.
- תלונה בעניין התלוי ועומד בבית משפט או שבית משפט הכריע בו לגופו. אם הנושא מתברר או התברר בבית משפט, יש לציין זאת בפניה או בתלונה.
- פניה בה מבוקש ייעוץ או חוות דעת משפטית או אישור לחוקיות פעילות של הגוף הפונה. לצורך כך, יש לפנות להתייעצות עם עו"ד מטעמך.
- הרשות להגנת הפרטיות אינה מלווה ומסייעת בהכנת כתבי תביעה אזרחיים בשם הפונה או המתלונן לקבלת סעד פרטני.
- יש לשים לב כי תקופת ההתיישנות להגשת תביעה לפי חוק הגנת הפרטיות הינה של שנתיים בלבד.
שאלות ותשובות לפי נושאים:
מצלמות
אבטחת מידע
זכות העיון
מידע ביומטרי
בקשות לחוות דעת מקדמית:
רשם מאגרי מידע כמשמעותו בסעיף 7 לחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981, רשם שירות נתוני אשראי ושירותי מידע על עוסקים כמשמעותו בסעיף 1 לחוק שירות נתוני אשראי, התשס"ב-2002 ורשם גורמים מאשרים כמשמעותו בסעיף 1 לחוק חתימה אלקטרונית, התשס"א - 2001 (להלן ביחד - "הרשם") ישקלו לתת חוות דעת מקדמית בשאלה של פרשנות החוק והתקנות שמכוחו, כל אחד בתחום סמכותו וביחס לחוק הנוגע בדבר, אם ראה שיש צורך לתת לה מענה מוסמך בשים לב לחשיבותה, תקדימיותה, היקף תחולתה על הציבור והשלכותיה המעשיות, ואין לה תשובה מספקת בחקיקה, בפסיקה או בהנחיות או פרסומים אחרים של הרשם.
לעניין זה מפרסמת הרשות להגנת הפרטיות את נוהל מתן חוות דעת מקדמיות, המפרט את כל הכללים הרלוונטיים להגשת בקשה לחוות דעת מקדמית, בהם אופן הגשת הבקשה, המקרים בהם לא תינתן חוות דעת מקדמית, מועדים ועוד.
בקשות לחוות דעת מקדמית יש להגיש בהתאם לנוהל מתן חוות דעת מקדמית.
להגשת בקשה לפי חוק חופש המידע: בקשה לפי חוק חופש המידע.
הזמנת מרצה או דובר מטעם הרשות להגנת הפרטיות:
להזמנת דובר או מרצה מטעמנו לטובת אירועים וכנסים, עליכם למלא את הטופס המצורף ולהעבירו לכתובת דואר אלקטרוני: [email protected]. עליכם לציין בכותרת המייל כי הוא מיועד למחלקת קשרי ציבור וממשל.
החלטה בדבר השתתפות הרשות להגנת הפרטיות באירוע המבוקש נבחנת בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה בדבר מתן חסות והשתתפות באירועים, לו"ז הרשות וזמינות נציג הרלוונטי לנושא המבוקש.