מוקד סיוע ותמיכה נפשית מקצועית לעולים
-
תאריך פרסום
13.02.2023
-
תאריך עדכון
29.06.2023
בואו נדבר על זה - על כל דבר אפשר לדבר ולהתגבר!

המוקד פועל על ידי אנשי מקצוע. המענה ניתן בשפות: אמהרית, רוסית, צרפתית, ספרדית, ואנגלית בטלפון - 3201*.
מטרות מוקד הסיוע:
- סיוע נפשי מותאם תרבותית ושפתית לעולים החווים מצוקה על רקע תהליכי קליטה
- הפגה של בדידות
- תמיכה וחיזוק החוסן האישי והמשפחתי
- סיוע בקשר הורה-ילד
- תמיכה נפשית הניתנת לעולים המטפלים בהורים סיעודיים
- הקניית כלים להתמודדות עם מצבי לחץ ודחק ברמת המשפחה ושיפור יכולת ההתמודדות
- תמיכה נפשית במצבי לחץ על רקע החיים בצל הקורונה
- סיוע ראשוני לעולים שנקלעו למצבי דחק ומשבר, עידוד פנייה לקבלת המשך העזרה המקצועית
- במקרה הצורך – הפניה לגורמי טיפול וליווי מקצועיים.
מי זכאי לפנות:
כל עולה בגיר (18+) מוזמן לפנות – אין הגבלה על הוותק בארץ.
פרטים חשובים:
- המענה ניתן באמצעות הטלפון בשעות 21:00-16:00 בימים א'-ה' (ללא ערבי חג וחג).
- במהלך השעות שבהן המענה אינו פעיל ניתן להשאיר הודעה. הכונן יחזור למשאיר ההודעה בשעות הפעילות.
- העולה רשאי לקבל מענה טיפולי עד 5 מפגשים (בתיאום עם הכונן).
- כל הפניות לקו הינן בגדר "שירות טלפוני" וחל עליהן חיסיון טיפולי מלא – הפניות יתועדו במערכת תיעוד טיפול העומדת בכל כלי החיסיון הנדרשים.
- המענה הטיפולי ניתן ע"י אנשי מקצוע מתחומי בריאות הנפש בעלי תואר שני טיפולי.
- כל המטפלים עוברים הדרכות שוטפות ומלווים מקצועית על ידיי צוות ער"ן בכל שעות פעילות הקו.
- המענה אינו בתחומי מיצוי הזכויות וכד' . לשם כך ניתן לפנות למוקד משרד הקליטה והעלייה (פרטים ראו מטה).
כל הכוננים עוברים הדרכות שוטפות ומלווים מקצועית ע"י צוות ער"ן בכל שעות פעילות הקו.
בכל שאלה בתחומי הסיוע של משרד העלייה והקליטה יש לפנות למוקד המידע הארצי שמספרו 2994* או 03-9733333
אודות המוקד
מוקד הסיוע לעולים, הינו מיזם משותף של משרד העלייה והקליטה ועמותת ער"ן .
במסגרת המוקד הקו פועל ע"י מטפלים רגשיים מוסמכים בעלי תואר שני טיפולי.