מוקד מידע וסיוע - 118
-
תאריך פרסום
17.09.2020
מוקד מידע וסיוע באמצעות מענה טלפוני- מתן מידע, הכוונה וסיוע ראשוני
המוקד הטלפוני של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים שמספרו 118 (שיחת חינם).
ניתן לפנות גם לטלפון קווי שמספרו: 077-9208560.
המוקד נותן מענה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 364 ימים בשנה (למעט יום הכיפורים).
סיוע בעקבות משבר הקורונה
פניות בנושא אלימות במשפחה
לאור משבר הקורונה, בשל מחסור בפרטיות עקב ההסתגרות בבתים,
השקנו שירות חדש - "שיחות שקטות", המאפשר פנייה למוקד באמצעות שליחת הודעת טקסט למספר 055-7000128.
בהמשך, יורחב השירות לתחומי מקצוע נוספים.
ייעוץ והכוונה ראשונית בנושאים כלכליים
לאור משבר הקורונה והשפעותיו הכלכליות החריפות, השקנו שירות חדש במוקד 118, הכולל ייעוץ על ידי יועצים כלכליים אשר יוכלו לספק מענה לציבור ויעניקו הכוונה ראשונית עבור שאלות וצרכים כלכליים, בין אם מדובר בחובות מסוגים שונים, ייעוץ לפני נטילת הלוואה ועוד.
למי מיועד מוקד 118?
השירות במוקד מיועד לכל אדם ללא הבדל דת, גזע, גיל ומין.
המוקד מסייע גם לאלו המעוניינים לדווח בשם אדם אחר (קרוב משפחה, מכר, שכן ועוד).
כיצד ניתן לפנות אל המוקד?
ניתן לפנות אל מוקד החירום באמצעות שיחת טלפון לקו שמספרו 118 או לטלפון קווי שמספרו: 077-9208560.
באילו שפות ניתן לקבל מענה במוקד?
המענה ניתן בשפות:
- עברית.
- רוסית.
- ערבית.
- אמהרית.
האם הפניה למוקד כרוכה בתשלום?
השירות ניתן חינם, כאשר גם שיחת הטלפון היא שיחת חינם.
על המוקד:
השימוש בקו טלפון בן 3 ספרות (118) מאפשר לאזרח ליצור קשר מכל טלפון ומכל מקום בארץ בחינם, תוך קבלת מידע וסיוע מידי בחירום ובשגרה בנושאי רווחה, בהתאם לסוג הפנייה.
המוקד הוקם בשנת 2004 על ידי משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ונועד לספק שירותי מידע וסיוע ראשוני לציבור הרחב בתחומי הרווחה ובנושאים משיקים, במטרה להנגיש את שירותי הרווחה לכל פונה על פי צרכיו לצורך מיצוי זכויות.
במוקד מערכת ממוחשבת של מאגרי מידע רבים המכילים נתונים לגבי נותני שירותים בישראל תוך פילוח הנושאים לשירותי חירום, אלימות במשפחה, פגיעה מינית, התמכרויות, נושאים הקשורים לפרט ולמשפחה, לילדים ונוער, לאזרחים ותיקים ויתר נושאי הרווחה.
כיצד מטופלות הפניות?
במקרים הדרושים סיוע מידי בתחומי הרווחה, ניתן הטיפול הראשוני על ידי עובד סוציאלי במטרה לסייע לפונה ובמידת הצורך לתווך בינו לבין השירות המתאים בקהילה או במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.
המשך הטיפול יועבר לגורם הרלוונטי בקהילה או במשרד לפי הנדרש.
המוקד פועל בשיתוף פעולה עם המוקד הטלפוני של שירות ייעוץ לאזרח ובמידת הצורך תועבר הפנייה לשירות הניתן בקהילה על ידי תחנת שי"ל באזור המגורים.
במקרים בהם נדרש מידע אודות שירותי רווחה מקומיים, יסייע המוקד בהנגשת פרטי ההתקשרות הרלוונטיים.
מיהו הגורם האחראי על הפעלת המוקד במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים?
המוקד של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים הוא באחריות אגף בכיר קשרי חוץ ודוברות.
בתפקיד מנהלת המוקד משמשת גב' אפרת איריס בן עוז.
איך פונים?
פניה למוקד באמצעות שיחת חינם טלפונית למספר: 118, או לטלפון קווי שמספרו: 077-9208560.
למידע נוסף:
ניתן לפנות לגב' אפרת איריס בן עוז, מנהלת מוקד מידע וסיוע ברווחה 118:
- טלפון: 02-6752357.
- דואר אלקטרוני: EfratB@molsa.gov.il